"Smartwings" verslo klasės "Boeing 737 MAX 8" iš Prahos į Salalą
Kad ir kaip keistai tai skambėtų, net tokios oro linijų bendrovės kaip "Smartwings" gali pasiūlyti verslo klasės produktą.
Kai kovo mėnesį sprendžiau, kur atostogauti su šeima, sąlyga buvo ta, kad galėčiau skristi šia verslo klase ir jums pateikti asmeninę patirtį.
"Smartwings" verslo klasė
Pirmiausia šiek tiek apie pačią verslo klasę. Ją "Smartwings" siūlo tik trumpą laiką - nuo 2024 m. žiemos.
Atskirus verslo klasės bilietus aviakompanija siūlo tik į Kanarų salas, konkrečiai į Tenerifę ir Gran Kanariją.
Bendradarbiaujant su kelionių agentūromis "Fischer" ir "Eximtours", krypčių asortimentas gerokai išplėstas:
- Bahreinas
- Salala, Omanas
- Ras Al Khaimah, JAE
- Sal ir Boa Vista, Žaliojo Kyšulio salos
- Hurgada, Marsa Alam ir Marsa Matruh, Egiptas
- Senegalas
Perkant verslo klasės bilietus per kelionių agentūrą siūlomas šiek tiek prastesnis paketas. Palyginti su 2 bagažo vienetais, turite teisę tik į 1 rankinio ir registruoto bagažo vienetą, be to, į šią paslaugą neįskaičiuota galimybė patekti į oro uosto laukiamąją salę.
Verslo klasės bilietų pirkimas
Nusprendėme pasinaudoti pigiomis atostogomis Omane ir įsigijome savaitės trukmės kelionę į Salalą.
Verslo klasę galima įsigyti kaip vieną iš papildomų paslaugų renkantis vietas lėktuve. Net ir perkant palyginti vėlai, verslo salone buvo laisvos 4 vietos, iš kurių trys buvo rezervuotos mums.
Renkantis vietas būtina pasirinkti ir vietas atgaliniam skrydžiui, todėl negalima papildomai mokėti tik už vieną kelionę. Privalumas tas, kad verslo klasės vietas galima derinti su ekonominės klasės vietomis. Skrendant atgal, verslo klasė užpildyta, todėl tenka rinktis iš paskutinių laisvų vietų, o tai yra trys vietos pirmoje eilėje su papildoma erdve kojoms.
Vienos verslo klasės vietos į Omaną kaina - 366 Eur. Kitomis kryptimis kaina skiriasi. Pavyzdžiui, į Egiptą - perpus pigiau, į Bahreiną - 220 Eur.
Įsigykite kelionę verslo klase
Galite pamiršti apie mylių rinkimą bet kurioje dažno keleivio programoje.
Registracija oro uoste
Nors mūsų kelionių agentūra siūlo patogią registraciją internetu, nusprendžiau registruotis oro uoste, kad sužinočiau, ar galima pasinaudoti pirmenybine registracija ir kokia forma.
Mano nuostabai, monitoriuose užsidegė pilnas prekystalis, skirtas tik verslo klasės keleiviams.
Keliaujant verslo klase taikomas didesnis bagažo svorio limitas. Palyginti su standartiniu 20 kg, galite išplėsti iki 32 kg.
Tačiau jūsų bagažas nepažymėtas prioritetine etikete ir į paskirties vietą atkeliaus tarp paskutiniųjų. Kita vertus, į viešbutį vis tiek lauksite bendro maršrutinio autobuso, todėl prioritetinis bagažo atsiėmimas nepadidintų bendro persėdimo laiko.
Oro uosto poilsio salė
Kaip rašyta pirmiau, jei skrendate su "Smartwings" verslo klase per kelionių agentūrą, neturite teisės naudotis oro uosto poilsio kambariu.
Mums tai per daug netrukdo, nes turime mokėjimo korteles, suteikiančias neribotą teisę į Prahos poilsio kambarius, be to, išskrendame 5.55 val. ryto, o tuo metu oro uosto poilsio kambariai vis tiek nedirba.
Įlaipinimas
Įlaipinimas į lėktuvą yra visiškai puikus. Verslo klasės keleiviai turi atskirą eilę ir bet kuriuo įlaipinimo metu gali įlipti be eilės. Jie gali įlipti pirmieji arba ramiai įlaipinimo proceso metu.
Mes pasirinkome pirmųjų įlaipinimo strategiją, kad atsirastų vietos nuotraukoms...
Deja, vienoje rankoje buvo kūdikis, kitoje - vežimėlis, ir, kol vienos rankos buvo laisvos, salonas buvo pilnas keleivių. Turiu tai tikslinti.
Netrukus po to, kai keleiviai įlipo į lėktuvą ir buvo atlaisvintas vienintelis lėktuvo praėjimas, atėjo metas sveikinimo gėrimui.
Buvo galima rinktis apelsinų sultis, vandenį arba prosecco. Deja, gėrimai patiekiami plastikiniuose puodeliuose, todėl standartas sumažėja iki minimumo.
Kabina ir sėdynės
Iki balandžio 16 d. "Smartwings" verslo klasėje sukonfigūruota 4 ir 5 eilių modelio 18 vietų. Nuo 2025 m. balandžio 17 d. verslo klasėje bus tik 8 vietos.
Nors iš plano taip neatrodo, numeracija nesutampa. Mes turime tris vietas trečioje eilėje, tačiau dėl to mano sūnus sėdi eilėje prieš mus.
Laimei, susirinkę keleiviai yra supratingi ir su mumis pasikeičia vietomis.
Kitaip nei tradiciniuose Europos produktuose, kur verslo klasėje yra lygiai tokios pat vietos kaip ir ekonominėje klasėje, tik su tuo skirtumu, kad vidurinė sėdynė užstatyta, "Smartwings" siūlo patogias plačias sėdynes.
Žinoma, tai nė iš tolo nesiekia kulnų kitiems vežėjams, siūlantiems visą verslo klasę net ankštame lėktuve, pavyzdžiui, "flyDubai" ar "Qatar Airways", tačiau vien pasakius "Smartwings" ir verslo klasę, tai puikiai pasiteisina.
Kiekvienoje sėdynėje yra antklodė ir pagalvė bei negazuotas vanduo buteliuke.
Nereikia nė sakyti, kad šios sėdynės yra improvizuotos. Tikrosios verslo klasės sėdynės mūsų skrydžio metu buvo pakeliui po pasaulį.
Skirtingai nuo įprastai naudojamų verslo klasės sėdynių, šios sėdynės negali atsilenkti ir neturi atramos kojoms. Na, iš tikrųjų sėdynės atsilenkia. Maždaug 5° kampu, o tai gana painu, atsižvelgiant į svirtis.
Galima tikėtis, kad pačios svirtys bus valdomos elektra, tačiau tai tik mechaniniai užraktai.
Valgomasis stalas paslėptas porankyje.
Patogumas pakankamas, o erdvės tarp eilių pakanka ir kojoms ištiesti, ir nešiojamajam kompiuteriui patogiai išsitiesti bei dirbti.
Visa verslo klasė nuo ekonominės klasės atskirta užuolaidomis.
Paslaugos skrydžio metu
Savo atveju turiu pabrėžti įgulos darbą. Taip yra neabejotinai dėl to, kad mūsų verslo klase rūpinasi du keleivių salono įgulos nariai.
Paslaugos
Aptarnavimas buvo greitas ir pakankamo dažnumo, kokio tikėjausi 7 valandų skrydžio metu.
Greitį sudarė:
- sveikinimo gėrimas
- gėrimų pasiūlymas po pakilimo
- pirmojo patiekalo ir gėrimų pasiūlymas
- saldumynų patiekimas
- antrasis aptarnavimas ir gėrimų pasiūlymas
- saldus aptarnavimas
Tuo pačiu metu nėra problema bet kuriuo skrydžio metu paprašyti papildomų gėrimų. Daugiau apie gaiviuosius gėrimus rašoma toliau.
IFE
Jei tikitės, kad verslo klasėje "Smartwings" lėktuve galėsite pasižiūrėti filmą, televizijos laidą ar klausytis muzikos, greitai tai pamirškite. Nėra jokių monitorių.
Keleiviai gali naudotis vidine pramogų sistema per "MyWingsTV" wi-fi tinklą.
Galite žiūrėti ribotą filmų pasirinkimą arba galbūt skrydžio maršrutą.
Taigi, jei turite planšetinį ar nešiojamąjį kompiuterį, jūsų problema pusiau išspręsta. Pusiau, nes turite turėti įkrautą akumuliatorių...
Elektros lizdai
Lėktuve nėra kištukinių lizdų! Tai, kartu su "savo IFE", yra labai komiška. Bent jau verslo sėdynėse tikėjausi kištukinių lizdų.
Tualetai
Mūsų salone, kuriame telpa ne daugiau kaip 18 keleivių, yra vienas tualetas šalia pilotų kabinos. Tai neabejotinas privalumas 7 valandų skrydžio metu.
Deja, vis dar pasitaikydavo, kad ekonominės klasės keleiviai tiesiog praeidavo pro užuolaidas, skiriančias abi kajutes, ir pasisavindavo tualetą. Laimei, taip nutiko tik du ar tris kartus.
Gaivieji gėrimai skrydžio metu
Kaip minėta, skrydžio metu buvo patiekiami du pagrindiniai patiekalai. Lengvi pusryčiai ir karšti pietūs, kuriuos papildė pora gėrimų.
Gėrimai praktiškai bet kokio pasirinkimo - nuo gaiviųjų iki alkoholinių gėrimų. Paprastai tai buvo gazuotas vanduo, sultys ir saldūs gėrimai, tokie kaip "Coca-cola", "Sprite", "Fanta"...
Alkoholinius gėrimus sudarė "Pilsner Urquell" alus, vynai ir kieti, įskaitant viskį, degtinę, romą ar likerius. Visa tai bet kuriuo skrydžio metu pagal pageidavimą.
Gėrimai skrydžio metu patiekiami stiklinėmis.
Man asmeniškai labai patiko retro stiliaus taurės.
Pirmasis patiekalas patiekiamas netrukus po pakilimo, maždaug po 45 minučių skrydžio. Jame buvo keptos skrebučiai su sūriu ir kumpiu.
Buvo labai skanu. Dėl didžiulio kiekio sūrio ir kumpio nuo tokių skrebučių buvo galima net pasisotinti.
Skrydžio metu mums su vaikais pavyko kuriam laikui užmigti. Juk keldamiesi prieš 4 val. ryto buvome pavargę.
Net ir lengvai išsimiegoję, džiaugėmės pasiūlymu atsigaivinti rankšluosčiais. Tik gaila, kad jie nebuvo šildomi.
Antrasis valgis patiekiamas likus 2,5 valandos iki nusileidimo, ir negaliu nesistebėti, kad "Smartwings" sugebėjo į savo verslo klasę įtraukti atskirą užkandį.
Tačiau lengvas užkandis - sumuštinis, salotos ir gabalėlis lašišos su citrina - nevertas dėmesio.
Sumuštinis sausas, o salotoms trūksta bent lašelio alyvuogių aliejaus ar kitokio padažo. Šviežia lašiša neįžeidė.
Toliau galima rinktis iš trijų pagrindinių patiekalų:
- Kepta vištienos rulada su alyvuogėmis ir saulėje džiovintais pomidorais, košė ir keptų daržovių padažas,
- kiaulienos nugarinė su gnocchi, raudonaisiais kopūstais ir keptais svogūnais,
- Raviolis su špinatais ir pomidorų padažu
Kartu su pagrindiniu patiekalu patiekiamos salotos su medaus padažu, duona su sviestu ir kokosų desertas su mangų tyre.
Vištiena ir ravioliai man nepadarė didelio įspūdžio, todėl išbandžiau čekų klasiką. Ir turiu pasakyti, kad čia neturiu kuo skųstis. Viskas buvo puikiai pagardinta, nugarinė buvo puiki, o kepti svogūnai išlaikė lengvą traškumą net po visos kelionės ir vėlesnio pašildymo lėktuve.
Mano žmona pasirinko vištieną ir taip pat buvo labai nustebinta. Nė vienas iš mūsų nesitikėjo tokio aukšto maisto lygio "Smartwings" lėktuve. Netgi neatsižvelgiant į tai, kad tai verslo klasė.
Likus maždaug valandai iki nusileidimo, vėl patiekiamas saldumynas su mini šokoladukais, sausainiais, apelsinais ir obuoliais. Pasiūloma kavos ir arbatos. Kava yra tirpi, todėl verčiau tik arbata...
Tik po to seka artėjimas prie Salalos SLL oro uosto.
Verdiktas
Prisipažinsiu, neturėjau didelių lūkesčių, todėl visa verslo klasės koncepcija mane maloniai nustebino. Nepaisant to, mano nuomone, tai yra paauksuota kančia, arba, jei norite, verslo klasė su ALE.
Turite pirmenybinę registraciją, bet neturite pirmenybinės bagažo registracijos.
Turite prioritetinę bagažo registraciją, bet neturite oro uosto poilsio salės.
Jūs turite sveikinimo gėrimą, bet plastikiniame puodelyje.
Turite verslo sėdynes, bet neturite ekranų ar elektros lizdų.
Kita vertus, šis produktas rado savo klientus ir labai retai pasitaiko, kad verslo klasė nebūtų išparduota.
Mano požiūriu, "Smartwings" verslo klasei labai trūksta kainos ir kokybės santykio. Prieš mėnesį man pavyko pakelti klasę į verslo klasę "Qatar Airways" lėktuvu iš Dohos į Prahą už 366 eur ir čia gavau būtent tai, ko tikėjausi.
O kaip jums? Ar per kitas atostogas atnaujinsite bilietus į verslo klasę su "Smartwings"?
Ar liko klausimų?
Jei turite klausimų ar komentarų apie straipsnį...