Oslas - transportas ir Kelionės po šalį

Opera Osle

Oslo viešąjį transportą valdo " Ruter", eksploatuojanti metro, tramvajus, autobusus ir keltus, taip pat "Vy" regioninius traukinius.

Keliauti po Oslą viešuoju transportu yra greita, saugu ir palyginti pigu. Vienas bilietas kainuoja 42 nok, o dienos bilietas, pavyzdžiui, 127 nok.

Toliau pateikiame išsamią bilietų ir skirtingų transporto rūšių analizę.

Iš anksto užsisakykite viešbutį Osle

Viešojo transporto bilietai

Visas Oslas yra 1 zonoje, todėl jums nereikia rūpintis kitomis zonomis.

Be to, visos metro, tramvajaus ir raudonųjų autobusų linijos yra 1 zonoje, kuri kai kur išeina už Oslo administracinių ribų. Nepaisant to, tokiais atvejais pakaks bilieto į 1 zoną (pvz., Bekkestua, Østerås).

Oro uostas Oslo OSL priklauso 4 zonai. Jei per 24 valandas bent du kartus keliaujate į oro uostą ir (arba) iš jo, o po to bent kartą - į miestą, verta įsigyti 24 valandų bilietą visoms zonoms.

Bilietų kainos

Toliau pateiktoje lentelėje nurodytos dažniausiai naudojamų bilietų kainos. Naujausias kainas ir visą asortimentą rasite oficialioje svetainėje ruter.no/tickets-and-fares.

Galiojimas Kaina - 1 zona Kaina - 4 zonos
Vienkartinis bilietas 60 minučių 42 nok - suaugusiems
16,80 nok - 6-17 metų
21 nok - Vyresni nei 67 metų senjorai
124 nok - suaugusieji
48 nok - 6-17 metų
60 nok - vyresni nei 67 metų senjorai
24 valandų bilietas 24 val. 127 nok - suaugusieji
64 nok - 6-17 metų
64 nok - Vyresni nei 67 metų senjorai
291 nok - suaugusieji
146 nok - 6-17 metų
146 nok - vyresni nei 67 metų senjorai
7 dienų bilietas 168 valandos 352 nok - suaugusieji
177 nok - 6-17 metų
177 nok - vyresni nei 67 metų senjorai
852 nok - suaugusieji
426 nok - 6-17 metų
426 nok - vyresni nei 67 metų senjorai

Savaitės bilietą verta įsigyti 3 dienų viešnagei, jei kiekvieną dieną naudosite daugiau nei 3 vienkartinius bilietus.

Paprasčiausias būdas įsigyti papildomų zonų bilietų, jei turite, pavyzdžiui, tik 1 zonos dienos bilietą, yra naudotis " Ruter" mobiliąja programėle. Tiesiog įveskite vietą, į kurią norite vykti, ir programėlė automatiškai rekomenduos įsigyti bilietą.

Šiuo atveju už važiavimą į kitą zoną sumokėsite 27 nok.

Pavyzdžiui, jei turite 1 zonos dienos bilietą už 127 kronas ir vakare vykstate į Oslo-Gardermoen oro uostą, nepirkite oro uosto bilieto automate už 124 nok, o likusią bilieto dalį įsigykite mobiliojoje programėlėje už 109 nok.

Kur pirkti bilietus?

Viešojo transporto bilietus galite įsigyti dviem būdais:

Mobiliąja programėle "Ruter

Oficialią programėlę galite atsisiųsti per Google Play / App Store.

Sumokate už bilietą, aktyvuojate jį per programėlę pasirinktu laiku ir tada jums nebereikia nieko tvarkyti.

Jums nereikia pridėti bilieto prie validatoriaus. Tiesiog parodykite jį atsitiktinės transporto kontrolės metu.

Žetoninis bilietas

Vis dar galite nusipirkti klasikinį popierinį bilietą su lustu.

Osle nebėra bilietų automatų, tačiau bilietų galite įsigyti visose "7-Eleven", "Deli De Luca", "Narvesen" ir "Mix" parduotuvėse. Prieš įeinant į metro ar traukinių stotį arba metro, tramvajaus, autobuso, laivo vagono viduje popierinį bilietą visada reikia pridėti prie validatoriaus.

Osle už bilietus negalima atsiskaityti savo bekontakte kortele.

Susisiekimo vietų paieškos

Kokiose interneto svetainėse geriausiai galima rasti susisiekimo tarp stotelių Osle?

Visus metro, traukinių, tramvajų, autobusų ir laivų jungimus galite rasti oficialiose transporto įmonių svetainėse.

Kiekvienos linijos tvarkaraščius galite rasti pdf formatu tik norvegų kalba šiame puslapyje: ruter.no/rutetabeller-og-linjekart.

Visų linijų žemėlapius rasite adresu: ruter.no/route-maps.

Dabartiniai visų Oslo transporto priemonių jungimai ir išvykimo laikai taip pat gerai pateikiami svetainėje google.com/maps.

Metro

Osle iš viso yra 5 metro linijos. Centrinėje miesto dalyje, tarp Majorstuen ir Tøyen stočių, visos linijos eina kartu ir sudaro labai judrią stuburinę trasą po istoriniu centru.

Oslo metro patogiai veža į kalnus, slidinėjimo vietoves ar pėsčiųjų takus.

Išsamios informacijos apie tai, kaip naudotis metro bilietais, kur rasti linijų žemėlapius ar kokie yra tvarkaraščiai, rasite atskirame skyriuje - Oslo metro.

Tramvajai

Osle veikia gera tramvajų sistema, kuria keleiviai gali naudotis 6 linijomis.

Tipiškais mėlynais tramvajais puikiai tinka važinėti po miesto centrą, taip pat į atokesnius rajonus, kur galite sutikti pigesnių nakvynės vietų.

Kelionė tramvajais yra greita ir labai aiški. Visose stotelėse įrengti elektroniniai išvykimo laiko indikatoriai.

Turistams naudingiausi šie tramvajų maršrutai:

  • 12linija - prasideda vienoje iš pagrindinių metro mazgų Majorstuen ir tęsiasi per Vigelandsparken, Aker brygge (puikiai tinka Nasjonalmusset, Nobelio taikos centrui, Tjuvholmen salai, Akershus tvirtovei ar rotušei aplankyti) iki Operos teatro ir pagrindinės traukinių stoties. Toliau jis tęsiasi į šiaurę ir maždaug 200-300 metrų eina Akerselvos upe.
  • 11 ir 13 linijos - driekiasi per miesto centrą nuo pagrindinės traukinių stoties iki Nationaltheatret stoties, kur galima aplankyti Karališkuosius rūmus.

Įlipti ir išlipti iš tramvajaus visada galima pro visas duris.

Tvarkaraščiai ir žemėlapis

Oslo tramvajų maršrutų žemėlapį rasite šiame puslapyje: ruter.no/route-maps.

Visų tramvajaus linijų parametrai yra tokie:

  • Darbo dienomis - dažnumas dieną 10-12 minučių, vėlai vakare 15-20 minučių; važiuoja maždaug nuo 5:30 iki 1:15 val.
  • Savaitgaliais - dažnumas nuo 15 iki 20 minučių; kursuoja maždaug nuo 6:30 iki 1:15 val.
  • Išsamus tvarkaraštis: ruter.no/rutetabeller-og-linjekart/trikk/

Autobusų tvarkaraštis:

Autobusai papildo metro ir tramvajų tinklą ir yra ypač naudingi Oslo pakraščiuose.

Osle važinėja dviejų tipų autobusai.

  • Raudonieji - miesto linijos, kurių maršrutai driekiasi tik 1 zonoje.
    • Įlipti ir išlipti galima pro visas duris
  • Žaliosios - priemiesčio linijos, kurios visada važiuoja iš 1 zonos į miestus ir kaimus, esančius už Oslo ribų, arba tik aplink Oslą, tačiau nevažiuoja tiesiai į centrą.
    • Įlipti galima tik pro priekines duris, kur vairuotojui parodysite bilietą iš mobiliosios programėlės arba iš anksto įsigytą popierinį bilietą
    • Vairuotojas taip pat parduoda bilietus į šiuos reisus, tačiau už papildomą 20 nok mokestį

Turistams naudingiausi šie autobusų maršrutai:

  • 30-ojilinija - važiuoja per centrą ir veda į Bygdøy pusiasalio muziejų.
  • 41 linija - važiuoja nuo Røa metro stoties iki Wyller slidinėjimo zonos.
  • 48 linija - važiuoja nuo Voksenkollen metro stoties iki Tryvann slidinėjimo zonos

Tvarkaraščiai ir žemėlapis

Oslo autobusų maršrutų žemėlapį rasite šiame puslapyje: ruter.no/route-maps.

Miesto autobusų, važiuojančių per centrą judriais maršrutais, intervalas darbo dienomis yra 10-15 minučių, o savaitgaliais - 15-30 minučių.

Traukinių tvarkaraščiai

Norėdami greitai keliauti po miestą, galite naudotis Vy regioninių traukinių linijomis.

Ruter bilietai negalioja tolimojo susisiekimo Vy, Go-Ahead, SJ ir Flytoget greituosiuose traukiniuose į oro uostą.

"Ruter" bilietus galite naudoti L1, L2, RE10, RE11, R12, R13, R14, RE20, R21, R22, R23, RE30, R31 linijose.

Šios traukinių stotys yra 1 zonoje:

  • Oslo S -> į vakarus: Nationaltheatret, Skøyen, Lysaker, Stabekk
  • Maršrutas Oslo S -> Lillestrøm kryptimi: Lillestrleströmas: Bryn, Alna, Grorud, Haugenstua, Høybråten, Lørenskog
  • Maršrutas Oslo S -> slidinėjimo kryptis: Nordstrand, Ljan, Hauketo, Holmlia, Rosenholm
  • Maršrutas Oslo S -> Gjøvik kryptimi: Tøyen, Grefsen, Nydalen, Kjelsås, Snippen, Movatn

Dažni maršrutai

Traukiniai praktiškai pakeičia metro, nes jais galima nuvykti iš Oslo centro į vakarinius priemiesčius. Traukiniai važiuoja kas 2-6 minutes maršrutu Oslo S - Nationaltheatret - Skøyen - Lysaker - Stabekk ir toliau link Drammeno.

Taip pat dažnai važiuoja traukiniai į Oslo Gardermoen oro uostą (linijos RE10, RE11, R12).

Lengviausia susisiekimo ir tvarkaraščius rasti Ruter.no svetainėje.

Bilietai

Bilietus, įsigytus per "Ruter" mobiliąją programėlę, galima nešiotis mobiliajame telefone ir pateikti konduktoriui.

Spaudos kioskuose įsigytus "Ruter" lustinius bilietus reikia aktyvuoti pridedant juos prie perone esančio skaitytuvo.

Popierinių bilietų, įsigytų automatuose, nereikia niekaip žymėti, juos vėlgi tereikia pateikti konduktoriui patikrinimo metu.

Keltai

Į viešojo transporto tinklą įtrauktos laivų paslaugos apima kelias keltų linijas, kurios visos išplaukia iš centrinės Aker brygge prieplaukos.

Keltai plaukia į vaizdingas Oslo fjordo salas, kurios visos priklauso 1 zonai, todėl už kelionę keltu prie dienos bilieto papildomai mokėti nereikia: Hovedøya, Lindøya, Gressholmen, Langøyene, Nakkholmen ir Bleikøya.

Užsisakykite viešbutį su vaizdu į fiordą

Į šias salas kursuoja du keltų maršrutai:

  • B1 - ištisus metus kursuoja kas 20 minučių vasarą ir kas valandą žiemą, aptarnauja visas salas, išskyrus Langøyene
  • B2 - vasaros sezoninis maršrutas, plaukiantis 1 kartą per 30 minučių ir aptarnaujantis Hovedøya, Gressholmen ir Langøyene salas.

Dar vienas intensyvus ištisus metus kursuojantis maršrutas, kursuojantis 1 kartą per 30 minučių, jungia pusiasalyje esantį Nesoddtangeno miestą:

  • B10 - Aker brygge
  • B11 - Lysaker

Nesoddtangenas jau yra 2 zonoje, todėl jei turite 1 zonos dienos bilietą, turite papildomai mokėti per "Ruter" mobiliąją programėlę 27 nok.

Mažai lankomos B20, B21 ir B22 linijos taip pat yra "Ruter" dalis ir važiuoja į 2, 3 arba 4 zonoje esančius punktus.

Susisiekimą ir bilietų pirkimą galite rasti svetainėje ruter.no.

Linija B9, jungianti Aker brygge su Bygdøy muziejaus pusiasaliu, nėra įtraukta į viešojo transporto sistemą, todėl bilietą už 79 nok reikia įsigyti laive (galima mokėti tik kortele).

Keltuose įrengti vidaus ir lauko deniai, iš kurių atsiveria įspūdingi vaizdai į salas ir Oslo centrą.

Kelto viduje rasite prekybos taškus arba tualetus.

Bendrai naudojami dviračiai

Jei jus domina kitoks, šiek tiek greitesnis ir aktyvesnis susisiekimo būdas nei vaikščiojimas pėsčiomis, už nedidelį mokestį galite išsinuomoti dviratį iš viešų ir gana judrių dviračių stovų.

Oslo Bysykkel eksploatuoja dalijamuosius dviračius.

Norėdami atrakinti dviratį, turite įsidiegti Oslo Bysykkel mobiliąją programėlę, per kurią vėliau taip pat sumokėsite už važiavimą.

Kainos yra tokios:

  • 25 nok - 60 minučių važiuojant rankiniu dviračiu; važiuojant elektriniu dviračiu, į kainą įskaičiuotos pirmosios 5 važiavimo minutės, o vėliau - 2,50 nok už minutę.
    • Jei važiuosite ilgiau nei vieną valandą, už kiekvienas 15 minučių važiavimo bus automatiškai imamas 15 nok mokestis.
    • Maksimalus nuomos laikas - 3 valandos, po kurių dviratis užrakinamas
  • 119 nok - 72 valandų pasas, į kurį visada įskaičiuota 180 minučių važiavimo. Tačiau važiavimų skaičius per 72 valandas neribojamas; elektriniams dviračiams visada įskaičiuojamos tik pirmosios 2 važiavimo minutės, vėliau skaičiuojama po 2,50 nok už minutę.
  • 169 nok - 30 dienų leidimas, įskaitant 60 minučių vienam važiavimui; elektriniams dviračiams visada įskaičiuojamos tik pirmosios 2 važiavimo minutės, vėliau skaičiuojama po 2,50 nok už minutę.
    • Narystė automatiškai pratęsiama ir turi būti atšaukta rankiniu būdu

Taksi

Nepaisant didelių kainų, taksi automobiliai Osle yra populiarūs ir jų gatvėse pamatysite daugybę.

Gatvėje galite lengvai sustabdyti klasikinį taksi. Dauguma taksi vairuotojų priima tik kreditines korteles, o ne grynuosius pinigus. Taksi visada matuojami, o nesąžiningas taksi vairuotojų elgesys Osle pasitaiko visiškai retai.

Įprastų taksi kainas galite pamatyti didžiausios miesto taksi bendrovės interneto svetainėje: oslotaxi.no/en/prices

Osle plačiai naudojamos mobiliosios programėlės " Uber" ir " Bolt", o "Bolt" paprastai yra pigesnė. Tačiau visada verta palyginti kainas abiejose programėlėse.

Šiame straipsnyje gali būti partnerių nuorodų, iš kurių mūsų redakcinė komanda gali gauti komisinių, jei spustelėsite nuorodą. Žr. mūsų reklamos politikos puslapį.

Ar liko klausimų?

Jei turite klausimų ar komentarų apie straipsnį...

0 komentarai

Prisijunkite prie "Cestee

... pasaulinė kelionių bendruomenė

Tęsti su "Facebook

Dar neturite kelionių paskyros? Užsiregistruokite