Kur ir kodėl galiu patikrinti savo skrydžio užsakymą?
Skrydžio užsakymo patikrinimas yra viena iš neatsiejamų procedūrų prieš išvykimą, kurią turėtų atlikti kiekvienas keliautojas, nepriklausomai nuo jo ankstesnės kelionių ir bilietų įsigijimo patirties. Informacija apie užsakymo pasikeitimus ne visada jus pasieks, todėl geriau pasirūpinkite, kad patys imtumėtės veiksmų.
Kodėl verta aktyviai tikrinti savo užsakymą?
Rekomenduoju tikrinti bilietą tiek likus kelioms dienoms ar valandoms iki išvykimo, tiek kelioms savaitėms po jo įsigijimo, ir ne tik dėl neteisingos kainos, klaidingo tarifo ar klaidingų bilietų.
Galite sužinoti, kad jūsų skrydis vėluoja keliasdešimt minučių, tada patikrinkite rezervacijos galiojimą ir tai, kad iš tikrųjų išskrisite pastarąjį.
Kada yra idealus laikas patikrinti savo rezervaciją?
| Kai . | Kodėl |
|---|---|
| Iškart po įsigijimo | Patikrinimas, ar jūsų vardas ir pavardė yra teisingi, skrydžių patikrinimas |
| likus 30 dienų iki išvykimo | oro linijų bendrovės gali keisti skrydžių laiką |
| likus 72 valandoms iki išvykimo | galutinis patikrinimas prieš kelionę |
| likus 24 valandoms iki išvykimo | registracija, dokumentų pildymas (paso numeris) |
Nors oro linijos privalo jus informuoti apie skrydžio laiko pakeitimą, tačiau taip būna ne visada.
Pavyzdžiui, 2025 m. spalio mėn. vykdamas į Tanzaniją nebūčiau sužinojęs apie "Air Tanzania" skrydžio atšaukimą, jei likus 14 dienų iki išvykimo nebūčiau aktyviai tikrinęs savo skrydžio statuso.
Gali būti kelios priežastys, dėl kurių nesužinosite apie skrydžio pakeitimą. Dažniausiai pasitaikančios yra šios:
- Skrydį įsigijote per trečiąją šalį (agentūrą, pvz., "Kiwi.com") - oro linijų bendrovė ir agentūra ne visada gerai bendrauja, todėl apie skrydžio pasikeitimą taip pat nesužinosite.
- skrydžio pakeitimo el. laiškas patenka į "Spam" aplanką
- Pirkdami skrydį įvedėte neteisingą el. pašto adresą
- Aviakompanija susisiekia su jumis telefonu, o jūs neatsiliepiate nežinomu numeriu iš užsienio
Palyginkite skrydžių kainas skyscanner.com
Kur patikrinti savo užsakymą?
Tam jums reikės tik vieno dalyko - 6 skaitmenų užsakymo kodo. Paprastai jis atrodo kaip RF3U7P ir jį gausite pirkimo patvirtinimo el. laiške.
Šis numeris dažniausiai vadinamas PNR kodu, rezervacijos numeriu arba patvirtinimo numeriu. Kiekviena oro linijų bendrovė ar agentūra jį vadina šiek tiek kitaip.
Tačiau turėkite omenyje, kad galite gauti kelis tokius kodus.
Kiekvienas kodas naudojamas ryšiui su kuo nors kitu - bilietų perpardavinėtoju, pasauline rezervavimo sistema arba oro transporto bendrove. Todėl, jei pirmojo kodo jūsų bilietų tikrinimo programa nefiksuoja, nepanikuokite ir bandykite rasti kitą kodą.
Vieno iš keleivių pavardė įvedama kartu su rezervacijos kodu, be akcentų.
Aviakompanijos interneto svetainė
Geriausias būdas patikrinti skrydžio užsakymą yra oro linijų bendrovės interneto svetainėje, kurioje visada turėtumėte tikrai matyti visus pasikeitimus.
Be to, dažnai tiesiogiai oro linijų bendrovės svetainėje galite pasirinkti papildomas paslaugas, pavyzdžiui, užsisakyti konkrečią vietą ar pridėti bagažą.
- Registracija veikia tik su aviakompanijos PNR kodu
- jei skrydį užsisakėte kitoje interneto svetainėje (Kiwi.com, Trip.com ir kt.), gali būti, kad kartu su bilietu negausite aviakompanijos PNR kodo ir negalėsite prisijungti prie aviakompanijos interneto svetainės.
- oro linijų interneto svetainėse ieškokite savo prisijungimo prie užsakymo duomenų paprastai po skirtukais Manage Booking, My Booking, My Trips ir t. t.
Patarimas: Patikrinkite mūsų interneto svetainėje, kur rasite visą informaciją apie oro linijų bendroves - bagažo normą, paslaugas lėktuve arba kada galima registruotis internetu.
Internetinės pardavimo agentūros interneto svetainėje
Jei skrydį pirkote per trečiąją šalį ir negavote oro linijų bendrovės PNR kodo, jį bus galima patikrinti tik agentūros interneto svetainėje pagal jos pačios užsakymo numerį.
Trūkumas tas, kad kartais galiojančią informaciją turi tik oro transporto bendrovė, o tikrinant užsakymą internetinės pardavimo agentūros interneto svetainėje gali nepavykti pamatyti jokių pakeitimų.
GDS priemonės
Naudingos bilietų tikrinimo priemonės duomenis gauna tiesiogiai iš pasaulinių platinimo sistemų (GDS), t. y. iš tos pačios duomenų bazės, kurią naudoja, pvz.
Šiomis priemonėmis galite naudotis norėdami peržiūrėti savo bilieto būklę, ypač jei skrydį perkate ne tiesiogiai oro linijų bendrovės svetainėje, o per tarpininką ("Kiwi", "Expedia", "MyTrip", "Booking.com" ir kt.).
Kai kurie iš šių tarpininkų tiesiogiai nesuteikia PNR kodo, kad galėtumėte prisijungti prie oro linijų bendrovės svetainės. Tačiau, prisijungę prie šių priemonių, dažnai gausite ir oro transporto bendrovės PNR kodą, kad galėtumėte patikrinti savo užsakymą tiesiogiai oro transporto bendrovėje.
Yra kelios GDS priemonės, skirtos bilietams patikrinti:
| Įrankis | GDS sistema | Pardavėjų pavyzdžiai |
|---|---|---|
| CheckMyTrip | Amadeus | Booking.com, Opodo, Expedia, Trip.com |
| ViewTrip | Travelport | Edreams, MakeMyTrip, Flight Centre |
|
|
Sabre | Tiket.com, Priceline, Lastminute.com |
* Tripcase.com neveikia nuo 2025 m. balandžio mėn. Savo užsakymą galite patikrinti tik pas konkretų mažmenininką, iš kurio įsigijote bilietą, jei jis leidžia tokią galimybę.
Tačiau pardavėjai dažnai bendradarbiauja su keliomis GDS sistemomis, todėl jei jūsų užsakymo kodas neveikia su viena priemone, galite išbandyti kitą. Pirmiau pateikti pageidaujamų GDS sistemų pavyzdžiai, tačiau, pavyzdžiui, "Edreams" dažnai naudoja ir "Amadeus".
Kaip užsiregistruoti?
- CheckMyTrip - checkmytrip.com
- reikia susikurti paskyrą, prisijungti ir atsisiųsti mobiliąją programėlę
- tada įrašykite savo užsakymo numerį ir pavardę
- ViewTrip - viewtrip .travelport.com
- jums tereikia užsakymo numerio + pavardės
Skrydžių derinimas su keliomis oro linijomis
Jei jūsų kelionėje derinami kelių skirtingų oro linijų skrydžiai, kiekviena iš jų gali turėti savo PNR (rezervacijos numerį).
Pavyzdžiui, keliaudamas iš Prahos į Zanzibarą skridau su "Lufthansa" ir " Oman Air".
Visi skrydžiai buvo įsigyti kaip vienas užsakymas, tačiau "Lufthansa" skrydžio iš Prahos į Frankfurtą PNR kodas skyrėsi nuo "Oman Air" skrydžio iš Frankfurto FRA per Muskatą MCT į Zanzibarą ZNZ.
Šiuo atveju patvirtinimo el. laiške buvo nurodyti abu kiekvienos oro transporto bendrovės kodai, todėl galėjau patikrinti visą užsakymą abiejų oro transporto bendrovių svetainėse.
Tačiau tai ne visada yra taisyklė. Todėl visada patikrinkite savo rezervaciją tos oro linijų bendrovės, kurioje tiesiogiai užsisakėte skrydį, interneto svetainėje. Ten turėtų būti rodomi visi skrydžiai (įskaitant kitų oro linijų partnerių skrydžius).
Tačiau tikėtina, kad, pavyzdžiui, tam tikrą vietų pasirinkimą galėsite rezervuoti tik tos aviakompanijos, kurios interneto svetainėje tikrinate savo rezervaciją, skrydžiams.
Dažniausiai užduodami klausimai
Kaip sužinoti, ar man išduotas bilietas?
Tikrindami savo rezervaciją įvedate rezervacijos kodą (PNR kodą).
Turėtumėte pamatyti skrydžio informaciją ir ypač bilieto numerį (13 skaitmenų). Be šio numerio bilietas neišduodamas!
Kodėl negaliu prisijungti prie oro linijų bendrovės svetainės?
Tikriausiai turite perpardavėjo (OTA), per kurį pirkote skrydį, PNR kodą. Šis PNR numeris skiriasi nuo oro linijų bendrovės rezervavimo numerio.
Kita galimybė - jūsų kelionė susijusi su keliomis oro linijomis (skrendate su persėdimu), ir vėlgi kiekviena oro linijų bendrovė gali turėti savo PNR kodą. Tokiu atveju pabandykite prisijungti prie kitos oro linijų bendrovės svetainės.
Ką daryti, jei aviakompanija keičia skrydį?
Turite teisę:
- perregistruoti skrydį į kitą skrydį arba datą
- grąžinti pinigus ir atšaukti skrydį
Jei keliaujate ES registruota oro transporto bendrove arba bet kuriuo skrydžiu iš ES, taip pat turite teisę į finansinę kompensaciją.
Prašyti kompensacijos galite čia
Kaip sužinoti informaciją apie savo persėdimą?
Peržiūrėkite mūsų oro uostų gidus, kuriuose, remdamiesi savo patirtimi, aprašome ne tik persėdimo procedūras, bet ir, pavyzdžiui, oro uosto paslaugas arba kaip nuvykti į miesto centrą.
Ką dar reikėtų patikrinti prieš kelionę?
Įkvėpimo semkitės iš mūsų kelionių vadovų, kuriuos rašome tik iš vietų, kuriose patys lankėmės.
Turite daugiau klausimų? Parašykite juos toliau esančiuose komentaruose.
Ar liko klausimų?
Jei turite klausimų ar komentarų apie straipsnį...