Keliaujant lėktuvu gali būti atvejų, kai skrydis gerokai vėluoja keliomis valandomis. Tokiu atveju pravartu žinoti, į ką turite teisę ir kokios kompensacijos galite reikalauti iš oro transporto bendrovės.
Kompensacijos oro transporto srityje nustatytos Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (EB) Nr. 261/2004, kurio originalų tekstą rasite adresu eur-lex.europa.eu.
Tiesiog reikia gauti pinigų už atidėtą skrydį? Kreipkitės dėl kompensacijos iki 2 metų į priekį.
Kada turite teisę gauti kompensaciją už atidėtą skrydį?
Ne visiems atidėtiems skrydžiams automatiškai taikomas minėtas reglamentas, todėl galima prašyti kompensacijos. Tam, kad būtų galima net pradėti kalbėti apie kompensaciją, jūsų skrydis turi :
- prasidėti valstybės narės teritorijoje esančiame oro uoste
- baigtis valstybių narių teritorijoje esančiame oro uoste ir būti vykdomas Europos oro linijų bendrovės
Valstybė narė - tai visos 27 Europos Sąjungos šalys, įskaitant Gvadelupą, Prancūzijos Gvianą, Martiniką, Reunjoną, Majotą, Sen Marteną ir Azorų salas, Madeirą arba Kanarų salas. Šalims narėms taip pat priklauso Norvegija, Šveicarija ir Islandija.
Dar viena sąlyga yra paties atidėjimo trukmė, kuri priklauso nuo skrydžio trukmės. Kompensacija mokama už vėlavimą:
- 2 valandos, jei skrydis yra iki 1 500 km.
- 3 valandos skrydžiams nuo 1 500 km iki 3 500 km
- 4 valandos, jei skrydis ilgesnis nei 3 500 km
Finansinei kompensacijai taikoma 3 valandų vėlavimo taisyklė paskirties oro uoste.
Į ką turiu teisę skrydžio atidėjimo atveju
Kiekvienas keleivis turi teisę į toliau nurodytą nemokamą kompensaciją atidėto skrydžio atveju:
- gaiviųjų gėrimų, proporcingų atidėto skrydžio trukmei
- 2 skambučiai telefonu ir elektroniniai laiškai
- apgyvendinimą viešbutyje, jei skrydis atidedamas vienai nakčiai
- finansinę kompensaciją iki 600 eurų.
Reikėtų pridurti, kad ši teisė nesuteikiama automatiškai, o į daugumą oro linijų turėsite kreiptis patys. Tai ypač pasakytina apie reikalavimus dėl apgyvendinimo ir beveik visada dėl finansinės kompensacijos.
Teisė į gaiviuosius gėrimus
Kiekviena oro linijų bendrovė privalo pasirūpinti keleiviais, jei tikisi, kad skryd is bus atidėtas bent 2 valandoms arba 3 valandoms vidutinio nuotolio ir 4 valandoms ilgo nuotolio skrydžiams, nepriklausomai nuo atidėjimo priežasties.
Keleiviams paprastai įteikiami maždaug 15 Eur nominalios vertės bagetės su vandeniu kuponai arba maždaug 15 Eur nominalios vertės kuponai, arba jiems tiesiogiai pasiūloma konkrečių gaiviųjų gėrimų prie išvykimo vartų.
Teisė į apgyvendinimą
Jei jūsų skrydis smarkiai vėluoja ir jums gresia naktis oro uoste, nebijokite skambinti ir reikalauti nemokamo apgyvendinimo. Aviakompanija privalo suteikti ir kompensuoti keleiviams apgyvendinimo išlaidas, įskaitant pervežimą į viešbutį ir, žinoma, maitinimą.
Jei oro linijos jus atlydėjo ir jūsų skrydis naktį vėluoja bent 8 valandas, galite apsigyventi savo lėšomis ir vėliau reikalauti kompensacijos - turėkite mokėjimo įrodymą.
Reikalaukite nemokamos finansinės kompensacijos už skrydžio vėlavimą
Reikalaukite finansinės kompensacijos
Didžiausia atrakcija atidėjus skrydį 3 ar daugiau valandų arba atšaukus skrydį yra teisė į finansinę kompensaciją iki 600 Eur vienam keleiviui. Šiai kompensacijai taikomos kelios išimtys.
Pirmoji - vėlavimo laikas skaičiuojamas paskirties oro uoste. Tai yra skirtumas tarp planuoto atvykimo ir faktinio atvykimo. Atvykimas apibrėžiamas kaip orlaivio pastatymas ant asfalto ir durų atidarymas keleiviams išlaipinti.
Finansinė kompensacija nemokama, jei oro transporto bendrovė negalėjo daryti įtakos vėlavimui, pvz:
- blogos oro sąlygos
- paukščio smūgis
- oro uosto personalo arba oro eismo kontrolės streikas
- karas ir politiniai neramumai
Tačiau orlaivio gedimas arba oro linijų darbuotojų streikas nėra kritinė situacija.
Finansinės kompensacijos, kurią turi gauti kiekvienas atidėto skrydžio keleivis, dydis nustatomas atsižvelgiant į skrydžio atstumą:
- 250 Eur / 220 Eur skrydžiams iki 1 500 km
- 400 eur / 348 eur skrydžiams nuo 1 500 km iki 3 500 km
- 600 eur / 531 eur skrydžiams, kai atstumas viršija 3 500 km
Jei skrydžiai virš 3 500 km vėluoja 3-4 valandas, aviakompanija turi teisę sumažinti kompensaciją 50 %, t. y. 300 eur.
Reikalaukite nemokamos finansinės kompensacijos už skrydžio vėlavimą
Kaip prašyti finansinės kompensacijos už skrydžio vėlavimą
Finansinės kompensacijos už skrydžio vėlavimą atveju, labiau nei bet kur kitur, teorija visiškai neatitinka tikrovės. Pateikdami pretenziją būkite kantrūs ir atkaklūs. Aviakompanijos labai noriai teisinasi dėl bet ko, be to, jos gali jus visiškai ignoruoti.
Norėdami pateikti paraišką, turite:
- elektroninio bilieto (bilieto ar kelionės pirkimo patvirtinimo el. paštu)
- įlaipinimo talono
- skrydžio atidėjimo patvirtinimo
Atidėto skrydžio formą oro uoste išduoda vežėjas arba pakanka atvykimo lentos su jūsų atidėtu skrydžiu nuotraukos, arba pasiimkite " Flightradar24" svetainės ekrano atspaudą.
Tada užpildykite pretenzijos formą arba nusiųskite ją aviakompanijos klientų aptarnavimo tarnybos el. paštu ir laukite. Elektroniniame laiške tiesiogiai nurodykite, kad prašote XX EUR kompensacijos už ilgesnį nei 3 valandų vėlavimą pagal Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (EB) Nr. 261/2004. Nepamirškite nurodyti savo banko sąskaitos duomenų, įskaitant IBAN ir SWIFT formatus.
Kur kreiptis dėl kompensacijos į pasirinktas oro transporto bendroves:
- "Smartwings" - kontaktinė forma smartwings.com/contact-form
- Ryanair - prašymo forma onlineform.ryanair.com/en/en/eu-261
- Wizzair - prašymo forma wizzair.com/cs-en/complaint-about-compensation
Iš karto sakome, kad išieškoti kompensaciją iš tokių oro transporto bendrovių kaip "Smartwings" (Travel Service), "Ryanair", "Wizz Air", "easyJet" ir kt. yra nerealu fiziniams asmenims.
Kreipimasis per agentūrą
Jei norite sutaupyti laiko ir rūpesčių arba jei procesas jums per sudėtingas, tiesiog kreipkitės į specializuotą agentūrą dėl kompensacijos.
Kreipkitės dėl nemokamos finansinės kompensacijos už atidėtą skrydį
Kai jūsų prašymas dėl kompensacijos bus patikrintas, jums tereikės pasirašyti įgaliojimą advokatui, o tada tik lauksite, kol kompensacija bus išmokėta. Agentūra ima tik penktadalio išieškotos sumos komisinius. Iš anksto nieko nemokate, net jei jūsų byla galiausiai atmetama.
Ieškinį galite pateikti iki 3 metų, tačiau idealiu atveju turėtumėte spręsti reikalus iš karto, nes tai įrodo delsimo faktą.
Išvada
Nė vienas keliautojas anksčiau ar vėliau neišvengs atidėto skrydžio. Jei susidūrėte su ilgų valandų vėlavimu, žinokite, į ką turite teisę ir kaip gauti kompensaciją iš oro linijų bendrovės.