Geriausia ir dažniausiai naudojama transporto priemonė yra Paryžiaus metro.
Yra 2 geležinkelio transporto rūšys: klasikinis metro ir RER bei Transilien traukiniai, kurie daugiausia naudojami transportui už miesto ribų arba greitam susisiekimui centre.
Užsisakykite viešbutį netoli metro stoties
Metro ir RER bilietai
Paryžiuje galima įsigyti daugybę bilietų, kurie išsamiai aprašyti skyriuje Transportas.
Miestas suskirstytas į zonas, nuo kurių priklauso dienos ir kelių dienų bilietai.
- Visos dienos - visada galioja tik tam tikrą kalendorinę dieną, o ne 24 valandas
- Navigo, 1-5 zonos už 12 eur (negalioja kelionėms į bet kurį Paryžiaus oro uostą)
- Paris Visite Pass, 1-5 zonos už 29,90 eur (galioja kelionėms į oro uostą, bet ir taip nelabai verta. Tačiau jis suteikia nedideles nuolaidas įeinant į kai kurias lankytinas vietas)
- Savaitinis - galioja tik kalendorinę savaitę nuo pirmadienio iki sekmadienio, tai yra geriausios kokybės leidimas ilgesniam laikui, jei atvykstate į Paryžių pirmadienį, antradienį arba trečiadienį.
- Navigo, 1-5 zonos už 31,60 Eur
- Daugiadienis - visada galioja tik kalendorinėmis dienomis, o ne 48 ar 72 valandas
- Paris Visite Pass 2 dienoms, 1-5 zonos - 44,45 eur
- Paris Visite Pass 3 dienoms, 1-5 zonos - 62,30 eur
- Paris Visite Pass 5 dienoms, 1-5 zonos - 76,25 eur
Su Paris Visite Pass, skirtingai nei su Navigo, jums taikomos nedidelės nuolaidos į kai kurias lankytinas vietas ir objektus, žr. jų sąrašą: transilien.com.
Jei nekeliausite daugiau kaip 4-6 kartus per dieną, verčiau naudotis atskirais pasais, vadinamaisiais Metro-Train-RER Ticket.
- 2,50 eur už 1 bilietą
Šis bilietas galioja visame Île-de-France regiono metro, Transilien ir RER traukinių tinkle, t. y. 1-5 zonose.
Bilietas galioja ne ilgiau kaip 120 minučių, o jūs galite persėsti iš vienos metro, traukinių ir RER linijos į kitą, jei tik neišeinate iš mokėjimo zonos. Todėl negalima, pavyzdžiui, išlipti iš traukinio, aplankyti paminklą ir, jei dar liko 120 minučių, vėl važiuoti.
Kur įsigyti bilietą?
Kiekvienoje metro ir RER stotyje yra automatai, kuriuose galima atsiskaityti kortele ir grynaisiais pinigais, taip pat bilietų kasos.
Visus bilietus taip pat galima įsigyti mobiliosiomis programėlėmis:
- Vienkartinius bilietus galima įsigyti programėlėse " Bonjour RATP" arba " Île-de-France Mobilités".
- "Navigo" programėlėje " Île-de-France Mobilités
- Paris Visite Pass programėlėje Bonjour RATP
Kaip naudotis bilietu
Bilieto reikia prieš įeinant į metro, kur yra automatiniai turniketai.
- Popieriniai bilietai - įkiškite į turniketą, palaukite, kol bilietas išlįs iš antrojo lizdo, ir galėsite eiti pro turniketą.
- Plastikinės "Navigo" kortelės - jas pridedate prie turnikete esančio violetinio skaitytuvo
- Mobilioji programėlė - nereikia atidaryti programėlės, bilietai veikia per NFC, todėl prie violetinio skaitytuvo galite pridėti visą telefoną
Metro bilietai naudojami tik įeinant į stotį, o išeinant iš stoties tereikia praeiti pro vartelius, kurie atsidaro savaime net ir be bilieto. Išimtis - 4 zonoje esančios stotys, kuriose išlipdami turite pažymėti bilietą.
Persėdant į metro nėra turniketų.
RER ir Transilien traukiniuose išlipant iš traukinio arba persėdant į kitą traukinį visada naudojamas popierinis arba mobilusis bilietas.
Paryžiaus metro
Klasikinis metro žymimas M raide arba žodžiu "Métro" virš įėjimo į stotį. Tik neišsigąskite, kad kartais kai kurios metro linijos driekiasi aukščiau paviršiaus ir už jo ribų, tačiau jos būna centro pakraščiuose.
Paryžiaus metro žemėlapis ir metro linijos
Iš viso metro yra 16 linijų. Rasite daug persėdimo stočių, kuriose jungiasi daugiau nei 2 linijos. Joms būdingi ilgesni persėdimai, kai tenka šiek tiek pasivaikščioti.
Tačiau jums nereikia nerimauti, kad nežinote, kaip čia važiuoti. Linijos skiriasi tiek spalvomis, tiek numeriais, todėl pravartu visada su savimi turėti metro žemėlapį.
Svarbu, kad stotyje pasirinktumėte tinkamą peroną. Linijos skirstomos pagal paskirties stotį ir numerį. Viena iš antraeilių priežasčių, kodėl taip pat verta pabandyti važiuoti metro, yra kai kurios unikalios stotys ir įėjimai, išsiskiriantys meniniu ir architektūriniu požiūriu.
Metro trūkumai - dažnas perpildymas ir stebėtinai lėtas važiavimas. Metro linijos yra senos ir dažnai vingiuoja aštriais posūkiais, todėl kelionės greitis sumažėja.
Įdomu tai, kad kai kurios Paryžiaus metro linijos važiuoja guminiais ratais.
Atsisiųsti metro žemėlapius galite rasti adresu ratp.fr/en/plans.
Metro linijos suskirstytos pagal spalvas ir numerius.
- 1 - La Défense, Fondation Louis Vuitton, Triumfo arka, Eliziejaus laukai, Mažieji ir Didieji rūmai, Pont Alexandre III, Konkordas, Tiuilri sodai, Luvras, Šatelet, Le Marais, Bastilija, Nation, Chateau Vincennes
- 2 - pagrindine linija, kuri jus nuves į Monmartrą. Ji taip pat važiuoja į šias vietas: Triumfo arka, Bassin de la Villette, Canal Saint-Martin, Pere-Lachaise kapinės, Nation
- 3 - iš vakarų į rytus per République, Operą, Pere-Lachaise kapines, Gare Saint-Lazare
- 3bis - trumpiausia linija nėra turistų lankoma ir jungia Porte de Lilas ir Gambetta stotis miesto rytuose.
- 4 - šiaurės-pietų pagrindine linija galima pasiekti šias vietas: Montmartre, Gare du Nord, Gare de l'Est, Les Halles, Cité, Lotynų kvartalą, Gare Montparnasse
- 5 - jungia šias vietas: Gare d'Italie, Gare d'Austerlitz, Bastilija, Respublika, Gare de l'Est, Gare du Nord, Bassin de la Villette, Canal Saint-Martin
- 6 - Triumfo arka, Trocadéro, Eifelio bokštas, Gare Montparnasse, Place d'Italie, Gare de Bercy, Nation
- 7 - vingiuota linija, kuri pietiniame gale išsišakoja į dvi dalis ir eina, pavyzdžiui, per Bassin de la Villette, Canal Saint-Martin, Gare de l'Est, Operą, Luvrą, Palais Royal, Chatelet, Le Marais, Rue Mouffetard, Place d'Italie
- 7bis - antroji trumpiausia linija atsijungia nuo 7-osios linijos Louis Blanc stotyje ir važiuoja į Saint-Gervais rajoną.
- 8 - ilgiausia Paryžiaus metro linija galima nuvykti į šias vietas: Marso laukas, Invalidų rūmai, Konkordas, Madlena, Opera, Respublika, Bastilija, Zoologijos sodas
- 9 - ilgoji linija, jungianti Nation, République, Gare Saint-Lazare, Champs-Elysées, Trocadéro ir Pont de Sevres.
- 10 - Gare d'Austerlitz, Lotynų kvartalas, Champ de Mars, Boulogne
- 11 - ji neina per centrą, bet prasideda Chatelet stotyje ir tęsiasi per Pompidou, République ir Belleville į šiaurės rytinius priemiesčius
- 12 - šias vietas jungia pagrindinis šiaurės-pietų maršrutas: Porte de la Chapelle, Monmartras, Gare Saint-Lazare, Madeleine, Concorde, Musée d'Orsay, Gare Montparnasse.
- 13 - linija šiaurėje išsišakoja į dvi dalis ir ja galima pasiekti, pavyzdžiui, Saint-Denis baziliką, Monmartrą, Gare Saint-Lazare, Eliziejaus laukus, Petit ir Grand Palais, Invalidų rūmus, Gare Montparnasse
- 14 - maršrutas su didžiausiu atstumu tarp stočių, jungiantis Orli oro uostą, Gare de Bercy, Gare de Lyon, Chatelet, Palais Royal, Luvrą, Madeleine, Gare Saint-Lazare
Ar Paryžiaus metro važiuoja visą parą
Nė viena metro linija nekursuoja be sustojimo.
Paryžiaus metro kasdien važiuoja tuo pačiu dažnumu.
- Pirmieji traukiniai iš galinių stočių - apie 5.30 val.
- Paskutiniai traukiniai iš terminalo - apie 1:35 val.
Dažnis tarp traukinių darbo dienomis svyruoja nuo 3 iki 6 minučių, o savaitgaliais - nuo 4 iki 10 minučių.
Išsamius tvarkaraščius ir susisiekimo paiešką rasite interneto svetainėje: ratp.fr/en/horaires-metro.
Stoties infrastruktūra
Paryžiaus metro yra vienas seniausių pasaulyje, todėl stotys yra gana ankštos ir pasižymi istorine atmosfera. Persėdimo stotyse įprasti labai ilgi koridoriai.
Kiekvienoje metro stotyje yra bilietų kasa ir bilietų automatai.
Peronuose taip pat paprastai būna gėrimų ir saldumynų automatai.
Metro stotyse nerasite tualetų.
Jei metro linija yra visiškai automatizuota (pavyzdžiui, 1 arba 14 linija), tarp perono ir traukinio visada yra sienos su automatinėmis durimis.
Metro traukiniai
Šiuolaikinėse visiškai automatizuotose linijose yra gražūs ir erdvūs metro traukiniai, o seniausiose linijose - labai pasenę ir labai ankšti traukiniai.
Tačiau metro yra švarus ir paprastai saugus.
Kai kurių tipų senuose metro traukiniuose duris reikia atidaryti paspaudžiant mygtuką arba pasukant sidabrinę rankenėlę.
RER ir Transilien traukiniai
Antroji miesto geležinkelių sistema yra RER traukiniai, kurie jungia aplinkinius miestus su Paryžiaus centru, tačiau taip pat yra naudingi norint keliauti po patį Paryžių.
Be to, juose yra ilgesni atstumai tarp stotelių, todėl, norint keliauti po centrą, jie gali būti greitesni nei įprastas metro.
Apskritai linijos, pažymėtos kaip RER, prasideda už Paryžiaus ribų, važiuoja per centrą ir toliau išvažiuoja iš miesto į kitą pusę.
RER iš viso yra 5 linijos (pažymėtos raidėmis A, B, C, D ir E ir išskiriamos spalvomis), kuriomis nuvažiuosite į atokesnes miesto dalis ir į oro uostą. Jei planuojate apsilankyti Versalio pilyje (Chateau de Versailles), pasirinksite C liniją.
- RER tvarkaraščiai: ratp.fr/en/horaires-rer
Taigi Transilien traukiniai - tai traukiniai, kurie prasideda vienoje iš pagrindinių Paryžiaus stočių ir vienu metu važiuoja tik viena kryptimi iš miesto. Būdami turistai, šiais maršrutais ypač naudositės norėdami nuvykti į Versalį (L ir N linijos).
Transilien tuomet žymimi raidėmis H, J, K, L, N, P, R ir U ir paprastai turi specialius peronus stotyse.
- Transilien tvarkaraščiai: ratp.fr/en/horaires-sncf
RER ir Transilien traukinių žemėlapis
Visus Paryžiaus ir jo apylinkių geležinkelių (metro, RER, Transilien ir tramvajų) planus rasite adresu: ratp.fr/plan-transilien.