Bankokas - metro

Bankoko metro, kartu su laivais, yra vienintelės tinkamos viešojo transporto priemonės, kuriomis galima keliauti po miestą. Tramvajų nėra, o autobusų susisiekimas labai painus. Informacijos apie visas keliavimo galimybes rasite skyriuje Transportas.
10 geriausių Bankoko viešbučių
Tačiau net Bankoko metro turi ypatumų, su kuriais nesusidursite kituose panašaus dydžio miestuose.
Bankoko metro linijos
Šiuo metu miestą kerta 8 metro linijos, arba 1 klasikinio požeminio metro linija (važiuojanti virš žemės pakraščiuose), 6 grynojo antžeminio metro linijos, važiuojančios pakeltais betoniniais koridoriais, ir 1 antžeminio automatinio traukinio linija.
Vis dėlto metro toli gražu neaprėpia visų miesto krypčių ir rajonų, todėl be papildomų kelionių taksi po miestą keliauti sunku.
Metro nėra vieninga sistema, jį valdo 4 skirtingos bendrovės, kurios nepripažįsta viena kitos bilietų.
Metropolitan Rapid Transit MRT
Šią sistemą sudaro trys maršrutai:
- Mėlynoji žiedinė linija (MRTA Blue Line) - važiuoja per istorinį centrą ir kai kuriuos modernaus Bankoko rajonus, kurie yra populiarūs apgyvendinimo įstaigose; ji taip pat važiuoja į Bang Sue centrinę stotį ir sustoja netoli Mo Chit autobusų stoties. Svarbiausios stotys:
- Sanam Chai - istorinis centras, Wat Pho, Karališkieji rūmai + Wat Arun apžvalgos aikštelė
- Hua Lamphong - Auksinis Buda, kinų kvartalas
- Silom
- Sukhumvit
- Čatučako parkas - Čatučako turgus, Mo Čito autobusų stotis
- Bang Phai - Wat Paknam šventykla
- Violetinė linija (MRTA Purple Line) - Nuo persėdimo stoties į mėlynąją liniją Tao Poon miesto šiaurėje, ji tęsiasi toliau į šiaurę už Bankoko ir turistams nenaudinga
Oficiali MRT interneto svetainė: metro.bemplc.co.th
Mėlynoji linija didžiąja dalimi yra požeminė, o violetinė ir geltona linijos yra visiškai antžeminės. Mėlynoji linija taip pat yra judriausia iš visų Bankoko metro maršrutų.
BTS dangoraižis
Šioje sistemoje veikia dvi žaliosios linijos - šviesioji ir tamsioji - kurios susikerta Siamo stotyje.
- Šviesiai žalia linija (Sukhumvit Line) - driekiasi šiaurės-pietų kryptimi per Bankoką, važiuodama per Sukhumvito ir Siamo centrą nuo turistų lankomų vietų, taip pat sustoja netoli Mo Čito ir Ekkamajų autobusų stočių. Svarbios stotys:
- Tamsiai žalia linija (Silom Line) - prasideda modernaus Bankoko centre, Siamo rajone, ir tęsiasi per upę į miesto rytus per populiarųjį Silomo rajoną. Svarbiausios stotys:
- Siam
- Sala Daeng - Silom rajonas
- Chong Nonsi - Mahanakhono dangoraižis
- Krung Thon Buri - persėsti į auksinę liniją link ICONSIAM
- Auksinė linija (Gold Line) - trumpas maršrutas nuo tamsiai žalios linijos iki prabangaus prekybos centro ICONSIAM
- Geltonoji linija (Yellow Line) - važiuoja rytinėje Bankoko dalyje ir kol kas turistų požiūriu nėra labai įdomi
- Rožinė linija (Pink Line) - eina šiaurinėje Bankoko dalyje ir jungia, pavyzdžiui, raudonąją metro liniją iš Don Mueango oro uosto su šviesiai žalia arba violetine linija. Persėdimas iš oro uosto linijos į rožinę liniją vyksta Lak Si stotyje.
Oficiali BTS Skytrain svetainė: www.bts.co.th/eng
Visi maršrutai yra antžeminiai. Žaliosios linijos turi klasikinių metro sąstatų pobūdį, o auksinė linija yra vadinamasis peoplemover, automatinis traukinys be vairuotojo.
Auksinė linija taip pat yra atskirta nuo dviejų žaliųjų linijų, todėl visada reikia įsigyti atskirą bilietą.
SRT geležinkelis
Paskutinis vežėjas yra Tailando valstybinis geležinkelis, eksploatuojantis tris elektrifikuotas antžemines linijas.
- Suvarnabhumi City Line (Airport Rail Link) - Jis jungia modernų Bankoko centrą su Suvarnabhumi oro uostu. Svarbiausios stotys:
- Phaya Thai - galutinė stotis, kurioje galima persėsti į šviesiai žalią BTS liniją
- Makassan - šiaurinis Sukhumvit rajono pakraštys
- Raudonoji linija - jungia Bang Sue stotį miesto šiaurėje su Don Mueango oro uostu
- Lengvoji raudonoji linija - eina nuo Bang Sue stoties į rytus iki Taling Čano ir praktiškai nenaudojama turistams
Oficiali svetainė: www.srtet.co.th
Bankoko metro žemėlapis
Kadangi oficialiose įvairių sistemų svetainėse nepateikiami didelės raiškos žemėlapiai, sukūrėme savo dabartinio Bankoko metro tinklo žemėlapį.
Bankoko metro bilietai
Kiekviena iš minėtų 3 sistemų turi savo bilietus, be to, trumpasis "Golden Line" automatinis traukinys, kuris nepripažįsta net kitų dviejų jį eksploatuojančios bendrovės linijų bilietų.
Jei persėdate vienoje sistemoje (pavyzdžiui, iš šviesiai žalios į tamsiai žalią liniją arba iš mėlynos į violetinę liniją), persėdant nereikia iš naujo pirkti bilieto. Tačiau jei persėdate iš vienos sistemos į kitą, visada turite pirkti naują bilietą.
Kaip nusipirkti bilietą?
Kai kuriuose metro maršrutuose galite atsiskaityti savo bekontakte VISA kortele, kitur galite nusipirkti tik žetonų iš automato.
Bilietai iš bilietų automato
Kiekvienoje metro stotyje yra bilietų automatai, kurie priima tik grynuosius pinigus (monetas ir banknotus iki 100 batų vertės). Be to, kiekvienoje stotyje yra aptarnavimo langelis, tačiau jame taip pat negalima atsiskaityti kortele. Kasos aparatų privalumas tas, kad juose galima išsikeisti 500 ir 1 000 batų banknotus.
Viršutiniame dešiniajame kampe automatas persijungia iš tajų į anglų kalbą.
Tuomet jutiklinio ekrano žemėlapyje pasirenkate stotį, į kurią vykstate. Ekranai yra seni, todėl pirmą kartą gali būti, kad pataikysite į kitą stotį ir teks kartoti procesą.
Dešinėje ekrano pusėje matysite kainą, kurią turite sumokėti. Nereikia mokėti tikslia verte, tik atminkite, kad automatas visada grąžina tik monetomis.
Iš automato iškrenta juodas žetonas (MRT, SRT ir Airport Rail Link) arba popierinis bilietas (BTS Skytrain), kurį vėliau panaudosite prie turniketo. Kai įeisite, tiesiog padėkite žetoną / bilietą priešais skaitytuvą. Nepamirškite pasilikti žetono ir (arba) bilieto visai kelionei. Išlipdami įkiškite bilietą arba žetoną į turniketą ir palikite jį ten, taip jį atlaisvindami.
- Ši sistema veikia visose metro linijose
Jūsų bekontaktė kortelė
Tik MRT sistemos linijose (t. y. pagrindinėje mėlynojo rato ir violetinio rato linijoje link Nonthaburio) galite atsiskaityti ir bekontakte kortele. Šiuo metu galima atsiskaityti tik VISA kortelėmis.
Tiesiog pridėkite kortelę prie skaitytuvo prie turniketo įeidami į stotį ir iš jos išeidami.
Bilietų kainos Bankoke
Visose metro sistemose už bilietus visada mokama pagal nuvažiuotą atstumą.
Mažiausia kaina (paprastai 1 ar 2 stotelės) yra 15 tūkst. tbanų, tada didžiausia kaina - nuo 40 iki 50 tūkst. tbanų, bet tada reikia važiuoti beveik per visą miestą. Vidutiniškai mokėsite maždaug 30 thb.
BTS Skytrain sistemai (šviesiai + tamsiai žalia linija) taip pat yra dienos bilietai, galiojantys tik tam tikrą kalendorinę dieną. Jų neįsigysite automate, o tik kasoje, kurioje dirba gyvi darbuotojai. Vėlgi, šiuos dienos bilietus galima naudoti tik toje sistemoje. BTS linijų dienos bilietas kainuoja 140 tūkst.
MRT sistemoje vietoj dienos bilieto galite įsigyti saugomos vertės kortelę už 180 thb (100 batų už bilietą + 80 batų už bilietą). Tačiau kortelę galite papildyti bet kokia suma (visada tik grynaisiais pinigais). Tačiau bilietai nėra pigesni nei naudojant žetonus, todėl vienintelė pridėtinė vertė yra patogumas, kad nereikia iš naujo pirkti bilieto kaskart įėjus į metro.
Tvarkaraščiai ir intervalai
Į visas Bankoko metro linijas iš galutinių stočių išvykstama tarp 5.15 ir 5.30 val. ryto, t. y. iš miesto centro apie 6.00 val. ryto. Paskutiniai reisai vyksta tarp 23:20 ir 23:40 iš galinių stočių, t. y. iš centro apie vidurnaktį.
Mėlynosios ir abiejų žaliųjų linijų intervalai yra nuo 5 iki 10 minučių, trumpesni ryte ir po pietų, ilgesni vidurdienį ir savaitgaliais (bet ne ilgesni kaip 10 minučių).
Važiuojant į Suvarnabhumi BKK oro uostą intervalas yra 10-15 minučių, o į Don Mueang DMK oro uostą - 12-20 minučių.
Metro traukiniai
Visi metro traukiniai yra modernūs ir su oro kondicionieriais. Kartais net per daug kondicionuojami, ne išimtis ir daugiau nei 15 laipsnių temperatūros skirtumas lauke ir traukinio viduje.
Traukiniai ir stotys yra nepriekaištingai švarūs, o keliauti Bankoko metro yra labai saugu.
Ar liko klausimų?
Jei turite klausimų ar komentarų apie straipsnį...