Bankokas - transportas ir Kelionės po šalį

Kaip keliauti po Bankoką - svarbiausias klausimas daugeliui turistų prieš apsilankant mieste. Atstumai didžiuliai, o transporto sistema iš pirmo žvilgsnio labai neskaidri. Tačiau netrukus įsitikinsite, kad ten, kur negalima nuvykti metro, viską išspręs visur esantys ir labai pigūs taksi.
10 geriausių Bankoko viešbučių
Išsamiai aptarsime įvairias Bankoko transporto rūšis, kokių kainų tikėtis ir kaip jomis efektyviausiai naudotis.
Šiame skyriuje aprašysime, kaip keliauti po miestą. Jei ieškote informacijos, kaip į Bankoką iš užsienio atvykti lėktuvu, o iš kitų Tailando vietų - traukiniu ar autobusu, skaitykite skyrių " Kaip atvykti į Bankoką".
Bankoko metro
Pagrindinės Bankoko viešojo transporto arterijos yra metro linijos. Tačiau net ir jų jums tikriausiai beveik nepakaks, nes Bankoko metro yra palyginti naujas, vis dar besiplečiantis ir į daugelį svarbių vietų iš viso nevažiuoja. Be to, metro linijos (visai logiška) daugiausia pritaikytos vietinių gyventojų poreikiams, o ne tiek pagrindiniams turistų srautams.
Be to, Bankoko metro eksploatuoja 4 skirtingos bendrovės, kurios nepripažįsta viena kitos bilietų ir kiekvieną kartą persėdant iš vienos bendrovės į kitą tenka pirkti naują bilietą.
Išsami informacija apie keliones miesto geležinkeliu pateikiama atskirame skyriuje:
Bankoko taksi
Naudodamiesi taksi Bankoke tikriausiai nepraeisite pro šalį. Tai neabejotinai efektyviausias ir stebėtinai pigus susisiekimo būdas, jei naudositės oficialiais taksi automobiliais su taksometru.
Jie yra žaliai geltonos, mėlynos, raudonos arba rožinės spalvos ir visada pažymėti užrašu "Taksi skaitiklis". Bankoke taksi sutiksite absoliučiai visur - ir labai turistinėse vietose, ir pačiuose miestų pakraščiuose, ir pačiose nuošaliausiose gatvelėse. Tiesą sakant, taksi automobiliais plačiai naudojasi ir vietiniai gyventojai. Ir jei šiuo metu aplink nematote taksi, nenusiminkite, taksi atsiras per kelias minutes.
Taksi kainos Bankoke
Taksi, bent jau pagal vakarietiškus standartus, yra labai pigūs.
- Pradinis tarifas (visas 1-asis kilometras) - 35 tūkst. tbanų
- Priemoka už kelionę į/iš abiejų oro uostų - 50 tūkst. tbanų
- Nuo 2-ojo iki 12-ojo kilometro - 5 thb už kilometrą
- nuo 12-ojo iki 20-ojo kilometro - 5,50 tb už kilometrą
- nuo 20-ojo iki 40-ojo kilometro - 6 tb už kilometrą
- Kelionė greitkeliu - apie 20 tūkst.
Tačiau taip pat atsižvelgiama į spūstis ir stovėjimą spūstyse. Jei taksi stovi arba važiuoja mažesniu nei 6 km/h greičiu, pradedamas taikyti 1,60 thb už minutę tarifas. Dėl to sunku iš anksto apskaičiuoti tikslią kelionės sumą.
Paprastai už kelionę taksi platesniame Bankoko miesto centre retai mokėsite daugiau nei 100 batų. Didžioji dauguma kelionių telpa į 50-90 tūkst. batų intervalą.
Ar visada naudojamas taksometras?
Jei dienos metu sustabdysite važiuojantį taksi automobilį, daugeliu atvejų vairuotojas nieko nesakęs iš karto įjungs taksometrą.
Kitaip yra, jei norite įsėsti į stovintį taksi turistų lankomose vietose arba naktį prie viešbučių (ypač Sukhumvit rajone, Silom Road ir Khaosan Road). Tada taksi vairuotojai paprastai bando derėtis dėl savo kainos, kuri paprastai būna 4-5 kartus didesnė už taksometro kainą. Atsisakykite, išlipkite ir pamojuokite važiuojančiam taksi. Gali būti, kad jie taip pat derėsis dėl kainos, svarbu tiesiog pakovoti ir pamojuoti kitam.
Taksi automobilių yra tiek daug, kad visada galite rasti taksistą, kuris nuveš jus pagal taksometro parodymus, net ir naktimis atvirose vietose.
Ar važiuodamas taksi galiu mokėti kortele?
Ne, Bankoko taksi vairuotojai priima tik grynuosius pinigus. Važiuoti atsiskaitant kortele galima tik su brangesne "Grab" mobiliąja programėle.
Ar verta naudotis "Grab" arba "Bolt" programėlėmis?
Šios mobiliosios programėlės yra itin populiarios Azijoje taksi iškvietimui ir mokėjimui už juos, tačiau Bankoke jomis nelabai verta naudotis. Visų pirma, Azijos "taksi" programėlė numeris vienas "Grab" (Google Play / App Store) daugeliu atvejų Bankoke kainuoja brangiau nei įprastas taksi.
Jos privalumas - galimybė atsiskaityti kortele ("Grab" ir "Bolt", tačiau "Bolt" atveju negalima rinktis parinkties "Taksi", kai galima atsiskaityti tik grynaisiais pinigais), taip pat ankstyvas rytas (maždaug nuo 1.00 iki 5.00 val.), kai įprastų taksi yra mažiau ir galima laukti 15-20 minučių, kol koks nors pasirodys.
Ar važiuodami paliekate arbatpinigių?
Tailandiečiai neduoda arbatpinigių, todėl vairuotojas neįsižeis, jei arbatpinigių neduosite. Kita vertus, žinoma, tai visada malonu.
Kaip pagauti taksi?
Tiesiog pamojuokite pravažiuojančiam taksi automobiliui, paprastai nereikės laukti ilgiau nei 10 minučių. O atvirose vietovėse išvis nereikės laukti. Galbūt, jei iš viešbučio keliausite labai anksti ryte, vertėtų iš anksto išsikviesti taksi per brangesnes "Grab" arba "Bolt" programėles.
Ar taksi Bankoke yra saugūs?
Taip. Keliauti taksi yra labai saugu. Automobiliai yra modernūs, juose visada įrengti oro kondicionieriai, o Bankoko taksi vairuotojai neapgaudinėja taksometrų. O jei ir bandys jus apgauti, tai sužinosite iš anksto, dar prieš tai, kai vairuotojas pasiūlys jums važiuoti be skaitiklio.
Kaip taksi vairuotojui nurodyti kelionės tikslą?
Dauguma Bankoko taksi vairuotojų nelabai kalba angliškai, tačiau jie žino didžiausių viešbučių pavadinimus ir kur jie yra. Nepaisant to, neabejotinai geriau iš anksto pasiruošti kelionės tikslo žemėlapį ir parodyti jį taksi vairuotojui.
Tuk-tukai Bankoke
Tuktukas, dažnai rašomas tuk-tuk, yra motorizuotas triratis su stogu ir galine sėdyne dviem keleiviams. Tuk-tukai Bankoke labai paplitę, jais naudojasi ne tik turistai, bet ir vietiniai gyventojai.
Kelionė tuk-tuku neabejotinai yra patirtis, kurios metu pasisemsite visų gatvės garsų, kvapų ir smarvės. Tačiau tuo kelionės triračiu privalumai ir baigiasi. Tuk-tukuose nėra taksometrų, o tuk-tukų vairuotojai žino, kad kelionė jų transporto priemone turistams yra patirtis, todėl atkakliai stengiasi gerokai padidinti kainą.
Taigi, jei vietiniai gyventojai važiuos vienu konkrečiu maršrutu, pavyzdžiui, už 30 batų, jūs tuo pačiu maršrutu važiuosite už 100 batų. Jei nesutiksite su tuk-tuko vairuotojui patinkančiu tarifu, jis dažnai jūsų atsisakys, užuot sumažinęs kainą. Jis žino, kad už kampo paims kitą turistą, kuris sumokės daugiau.
Taigi rekomenduojame vieną kartą keliauti tuk-tuku dėl patirties, žinant, kad dėl kainos reikia derėtis ir kad ji tikriausiai vis tiek bus didesnė nei važiuojant daug patogesniu taksi.
Valtys Čao Prajos upe ir kanalais
Bankokas yra miestas, pastatytas ant vandens, todėl plaukiojimas valtimis yra natūrali viešojo transporto dalis. Didžioji dalis vandens transporto vyksta Čao Prajos upe, kuri vingiuoja per istorinę Bankoko dalį, tačiau reguliariai kursuoja ir keliais šalutiniais kanalais.
Rinkitės viešbutį su vaizdu į upę
Chao Phraya Express Boat
Viešojo transporto laivų tinklo pagrindą sudaro kelios Chao Phraya Express Boat linijos, kurios aptarnauja ir turistus, ir vietinius gyventojus. Kainos daugiau nei liaudiškos, o jei keliaujate į vietas palei upę, kelionė laivu yra ne tik puiki patirtis, bet ir greičiausia transporto priemonė. Nebent tai būtų savaitgalis arba laikas per pietus, kai tvarkaraščiai gerokai išretėja ir valties galite laukti iki 40 minučių.
Veikia trys laivų linijos, iš kurių tik viena kursuoja visą dieną ir savaitgaliais, o kitos dvi - tik sustiprintos paslaugos piko metu darbo dienomis.
Linijos pažymėtos vėliavėlių spalvomis ant laivagalio. Atitinkamų linijų vėliavų spalvos taip pat visada iškabintos ant prieplaukos, kurioje linija sustoja.
- Oranžinė - kursuoja darbo dienomis nuo 06:00 iki 18:30, šeštadieniais nuo 06:00 iki 18:00 ir sekmadieniais nuo 08:00 iki 18:00. Intervalas tarp 06:00 ir 08:50 val. yra 15-20 minučių, po pietų - 20-30 minučių, o nuo 09:00 iki maždaug 15:00 val. intervalas yra 40 minučių. Šeštadieniais ir sekmadieniais laivai kursuoja kas 20-40 minučių.
- Geltonasis - kursuoja tik darbo dienomis 20 minučių intervalu nuo 6:00 iki 8:00 val. tik pietų kryptimi ir 30 minučių intervalu nuo 17:00 iki 19:00 val. tik šiaurės kryptimi
- Geltonai žalias - važiuoja tik darbo dienomis 30 minučių intervalu nuo 6:00 iki 8:00 val. tik pietų kryptimi ir 30 minučių intervalu nuo 16:00 iki 17:45 val. tik šiaurės kryptimi
- Raudona - važiuoja tik darbo dienomis 30 minučių intervalu nuo 6:00 iki 7:30 val. tik pietų kryptimi ir 30 minučių intervalu nuo 16:00 iki 17:30 val. tik šiaurės kryptimi
Tikslus išvykimo laikas skelbiamas tik galinėse stotelėse. Tačiau laivų buvimo vietą internete galima stebėti naudojantis "Viabus" programėle (Google Play / App Store). Tačiau visada reikia žemėlapyje susirasti atitinkamą stotelę, spustelėti ant jos ir pasirinkti norimą iš siūlomų maršrutų.
Bilieto kaina yra vienoda ir kiekvienai linijai nustatyta skirtingai. Nesvarbu, ar važiuojate tik viena stotele, ar visu maršrutu - visada mokėsite tiek pat. Yra tik vienos kelionės bilietai, kuriuos perkate iš konduktoriaus tiesiai laive. Mokėti galima tik grynaisiais pinigais. Visą kelionę visada turėkite popierinį bilietą, nes dažnai būna bilietų kontrolierių!
- 16 thb - Oranžinė linija
- 21 thb - Geltonoji ir geltonai žalioji linijos (už geltonai žaliąją liniją mokėsite 33 tūkst. tbanų, jei važiuosite iki pat Pakreto, tačiau čia nėra nieko turistams įdomaus)
- 30 thb - raudona linija
Laiveliai gana greiti ir dažnai būna tokie pilni, kad tenka keliauti "stovint". Tačiau Bankoke laivais plaukioti saugu ir nelaimingi atsitikimai pasitaiko retai.
Oficiali (nors ne visada naujausia) informacija: chaophrayaexpressboat.com
MINE Smart Ferry
"MINE Smart Ferry" taip pat reguliariai kursuoja trimis maršrutais visiškai elektriniais laivais.
- Metro Line - Nuo 6:00 iki 17:45 val. kartą per valandą, savaitgaliais nuo 7:30 iki 20:45 val. kartą per 40 minučių.
- City Line - nuo 7:00 iki 18:00 val. kartą per 30 minučių visą savaitę
- Urban Line - maršrutinis autobusas, kuris rytais kursuoja tik pietų kryptimi (maždaug kartą per 30 minučių), o po pietų tokiu pat intervalu - tik šiaurės kryptimi
Bilietus už 20 tūkst. tbanų parduoda konduktorius laive, taip pat galima atsiskaityti kortele.
Oficiali informacija: www.minesmartferry.com
Chao Phraya turistinis laivas
Didesni ir modernesni laivai, plaukiojantys su mėlyna vėliava, daugiausia skirti turistams, tačiau dėl palyginti nedidelės kainos šiomis paslaugomis naudojasi ir vietiniai gyventojai.
Laiveliai plaukia kartą per pusvalandį kiekvieną dieną (net ir savaitgaliais). Pirmasis laivas iš Sathorno išplaukia 8.30 val. ryto, o paskutinis - 17.00 val. vakaro. Iš antrojo terminalo Phra Arthit pirmasis laivas išplaukia 9.00 val. ryto, o paskutinis - 17.30 val.
Bilietus galima įsigyti iš prieplaukos aptarnaujančio personalo prieš įlipant į laivą už 30 tūkstančių svarų sterlingų, taip pat galima įsigyti dienos bilietą už 150 tūkstančių svarų sterlingų, galiojantį bet kuriai "Chao Phraya Tourist Boat" paslaugai tą kalendorinę dieną. Taip pat galite atsiskaityti kortele pas prieplaukos darbuotoją.
Oficiali informacija, tvarkaraščiai ir žemėlapis: chaophrayatouristboat.com
Keltai
Daugelyje Bankoko vietų per Chao Phraya upę iš vieno kranto į priešingą krantą kursuoja trumpi keltai. Dauguma jų kainuoja 5 tūkst. tbanų už kelionę ir už juos paprastai mokama prieplaukoje prieš įlipant į laivą, bet kartais tik laivo palydovams.
Šie keltai paprastai kursuoja nuo 6:00 iki 21:00, kai kurie iki 23:00, maždaug kas 5-15 minučių.
Aukščiausios klasės didelis prekybos centras "Iconsiam", kaip ir daugelis viešbučių prie upės, tuomet nemokamai kursuoja savo keltais, žr. visą keltų žemėlapį toliau.
Kruizas ilga uodega
Upę taip pat plukdo daugybė mažų greitaeigių ilgasparnių laivų. Jų visur pamatysite bet kuriuo paros metu. Tai turistiniai laiveliai, kurie už maždaug 1 500-2 000 tūkst. tbanų mokestį 2-4 asmenims per valandą jus plukdys aplink upę.
Šiuos kruizus galima užsisakyti pagrindinėse prieplaukose arba turizmo agentūrų stenduose centre.
Valčių transportas šoniniais kanalais
Patirkite Bankoką iš dar kitos perspektyvos ir taip pat plaukite laivu siaurais kanalais, kertančiais miesto pastatus.
Miesto centre veikia dvi laivų linijos.
- Khlong Saen Saep kanalas su persikėlimu į Khlong Maha Nak kanalą
- Khlong Phadung Krung Pasem kanalas
Abi linijos yra patrauklios turistams.
Pirmąja galima keliauti iš šventyklos į Golden Mountain Siamo aikštės, Pratunamo ir šiaurinio Sukhumvito rajono, o paskui 18 km iki rytinių Bankoko priemiesčių.
Ši linija iš tikrųjų yra padalinta į dvi dalis: pirmoji švytuoja tarp Auksinio kalno ir Pratunamo prieplaukos, o antroji važiuoja toliau į rytus. Laivai kursuoja kasdien maždaug nuo 5:30 iki 20:30, o savaitgaliais - tik iki 19:00. Darbo dienomis intervalas yra 10-15 minučių, o savaitgaliais - 20-30 minučių. Bilieto kaina priklauso nuo nuvažiuotų stočių skaičiaus ir svyruoja nuo 10 iki 25 tūkst. tbanų. Jis visada mokamas operatoriui traukinyje.
Antroji linija kursuoja tarp buvusios Hua Lamphong stoties ir Thewes prieplaukos, kur galima persėsti į "Chao Phraya Express" laivą. Pakeliui pravažiuosite kelias šventyklas. Visiškai elektra varomi laivai kursuoja kasdien nuo 6 iki 19 val. ryto (savaitgaliais nuo 8 val. ryto). Ryte ir po pietų su 15 minučių pertrauka, dieną - 30 minučių.
Šiuo metu elektrinė linija nuo pagrindinės stoties iki Thewes prieplaukos nekursuoja ir mums nepavyko patikrinti bilieto kainos ar priežasties, kodėl ji nekursuoja.
Viešojo transporto autobusai
Autobusai yra pigiausia transporto priemonė Bankoke, deja, taip pat mažiausiai skaidri. Iš dalies dėl to, kad atskirus maršrutus aptarnauja keli skirtingi vežėjai, nėra nei autobusų žemėlapių, nei tiksliai surašytų tvarkaraščių, nei vieningų bilietų kainų.
Bankoko autobusai skirstomi į dvi pagrindines kategorijas:
- su oro kondicionieriais (A/C) - modernūs, patogesni ir brangesni.
- Nekondicionuojami - seni, su visiškai atsidarančiais langais ir labai pigūs.
Nors kelionė autobusu nėra daug lėtesnė nei taksi, ji gerokai mažiau patogi. Nekondicionuojamuose autobusuose yra kieti suolai, o kondicionuojamuose autobusuose paprastai būna daugiau žmonių.
Kaip sužinoti tinkamą liniją?
Visi autobusai aiškiai pažymėti linijos numeriu ir paskirties stotimi. Tačiau ypač senesniuose autobusuose, kuriuose nėra oro kondicionierių, ženklai dažnai būna tik tailandiečių kalba. Kadangi nėra žemėlapių, o informacija "Google" žemėlapiuose ne visada atnaujinta, vien išsiaiškinti, kokia linija važiuojate, yra pakankamai sudėtinga.
Stotelės visada pažymėtos ten sustojančių linijų pavadinimais ir numeriais. Daugumoje jų taip pat yra simbolinė schema, kurioje pažymėta, kur artimiausioje teritorijoje važiuoja atitinkamos linijos, o tai gana palengvina padėtį. Kai kuriose didesnėse stotelėse elektroniniuose indikatoriuose taip pat rodomas tikslus linijos atvykimo laikas.
Naudingiausia kelionių autobusais priemonė yra "Viabus" mobilioji programėlė (Google Play / App Store), kuriai logiškai reikia interneto duomenų. Joje rodomos visos stotelės (autobusų, laivų ir metro). Spustelėjus ant artimiausios jūsų buvimo vietai stotelės, rodomas joje sustojančių maršrutų sąrašas. Tada tiesiog spustelėkite linijos numerį ir žemėlapyje bus parodytas visas jos maršrutas. Be to, rodoma dabartinė visų autobusų buvimo vieta, todėl galite lengvai patikrinti, per kiek laiko jie atvyks.
Kiek kainuoja bilietai, kur juos įsigyti?
Bilietai visada perkami autobuso viduje iš konduktoriaus. Įlipkite ir palaukite, kol konduktorius prieis prie jūsų. Senesniuose autobusuose, kuriuose nėra oro kondicionierių, kaina yra vienoda, nesvarbu, kur važiuojate. Ji skiriasi priklausomai nuo įmonės, tačiau paprastai mokėsite nuo 8 iki 12 tūkst. tbanų.
Modernesniuose autobusuose su oro kondicionieriais kaina paprastai priklauso nuo sustojimų skaičiaus. Vėlgi, palaukite konduktoriaus ir pasakykite, kur važiuojate. Kainos svyruoja nuo 15 iki 25 tūkst. tb.
Dienos ar laiko bilietų nėra, o bilieto niekur kitur, išskyrus iš konduktoriaus, nenusipirksite.
Kaip dažnai važinėja autobusai?
Intervalai svyruoja nuo 5 iki 20 minučių, priklausomai nuo konkretaus maršruto ir eismo situacijos. Keliauti autobusu tikrai neapsimoka, jei skubate. Dauguma reisų į maršrutą išvyksta apie 5.30 val. ryto ir baigiasi tarp 22 ir 23 val. vakaro, kelios linijos važiuoja visą naktį.
Ar liko klausimų?
Jei turite klausimų ar komentarų apie straipsnį...