Džakarta - transportas ir Kelionės po šalį

Parkas aplink Monas paminklą

Nors viešasis transportas Džakartoje sparčiai plėtojamas, nutiesus dvi metro linijas, jis tebėra gana sudėtingas ir neaiškus.

Nepaisant to, turistams patogu nuvykti į kai kurias vietas, o svarbiausia - viešasis transportas yra labai pigus ir saugus.

Labiausiai naudojamos ir patogiausios transporto priemonės yra mobiliosios programėlės Grab ir Gojek.

10 geriausių viešbučių Džakartoje

Viešasis transportas

Džakartoje po miestą galima keliauti traukiniais, metro, lengvuoju geležinkeliu LRT (kuris iš tikrųjų yra tik pakeliamasis metro), greitaisiais autobusais BRT, įprastais autobusais ir mikroautobusais.

Autobusai ir mikroautobusai priklauso TransJakarta sistemai.

Puiku tai, kad visoms transporto rūšims galite naudoti tas pačias elektronines transporto korteles. Be to, kai kurios iš jų galioja ir kituose Indonezijos miestuose.

Tarifai - JakLingko kortelė ir daugiau

Keliaudami bet kokiu viešuoju transportu Džakartoje , turite įsigyti elektroninę kortelę ir į ją įkelti pasirinktą sumą.

Ji palaipsniui apmokestinama atsižvelgiant į tai, kiek važiuojate. Nepanaudotas kreditas negrąžinamas.

Galite atsiskaityti ir papildyti kortelę grynaisiais pinigais, tačiau pats važiavimo mokestis visada nuskaičiuojamas tik nuo kortelės, o tradicinių popierinių bilietų Džakartoje nėra.

Prekybos vietose Džakartoje išduodamos kortelės bendrai vadinamos JakLingko, tačiau jas visada išduoda bankas, todėl praktikoje galite pamatyti šių formų kortelių:

  • JakLingko - galioja tik Džakartoje ir jos apylinkėse
    • perkamos iš automatų TransJakarta autobusų ir priemiestinių traukinių stotyse
    • kainuoja 30 000 idr, iš kurių 20 000 idr - pati kortelė, o 10 000 idr - minimalus kreditas, kurį galima naudoti bilietams įsigyti
  • BNI Tapcash - galioja kituose Indonezijos miestuose (pvz., Džogjakartoje, Bandunge, Medane, Surabajoje)
    • Įsigykite oro uosto traukinių stotyse (tik Manggarai ir Sudirman/BNI City stotyse) arba "Indomaret" ir "Alfa Mart/Alfa Express" minimaliose parduotuvėse.
    • Kaina 40 000 idr, iš kurių 20 000 idr sudaro pačios kortelės kaina, o 10 000 idr - minimalus kreditas, kurį galima naudoti bilietams įsigyti
  • E-money Mandiri - galioja ir kituose Indonezijos miestuose (pvz., Džogjakartoje, Bandunge, Medane, Surabajoje)
    • Pirkti oro uosto traukinių stotyse (tik Manggarai ir Sudirman/BNI City stotyse) arba "Indomaret" ir "Alfa Mart/Alfa Express" minimaliose parduotuvėse.
    • Kaina 40 000 idr, iš kurių 20 000 idr sudaro pačios kortelės kaina, o 10 000 idr - minimalus kreditas, kurį galima naudoti bilietams įsigyti
  • BRIZZI - galioja ir kituose Indonezijos miestuose (pvz., Džogjakartoje, Bandunge, Medane, Surabajoje)
    • Pirkimas "Indomaret" ir "Alfa Mart" / "Alfa Express" mini turgavietėse
    • Kaina 40 000 idr, iš kurių 20 000 idr sudaro pačios kortelės kaina, o 10 000 idr - minimalus kreditas, kuriuo galima naudotis perkant bilietus.
  • BCA Flazz - galioja kituose Indonezijos miestuose (pvz., Džogjakartoje, Bandunge, Medane, Surabajoje)
    • Pirkimas "Indomaret" ir "Alfa Mart" / "Alfa Express" mini turgavietėse
    • Kaina 40 000 idr, iš kurių 20 000 idr sudaro pačios kortelės kaina, o 10 000 idr - minimalus kreditas, kuriuo galima naudotis perkant bilietus.

Kaip papildyti kortelės kreditą?

"JakLingko" kortelę galite papildyti visuose "TransJakarta" traukinių ir autobusų stotyse esančiuose automatuose. Atsiskaityti galima tik kortele.

Kitų kortelių (E-money, BNI Tapcash, BRIZZI, BCA Flazz) kreditą galima papildyti tik "Alfa Mart" ir "Indomaret" mini turgeliuose, tačiau jų yra tiesiog ant kiekvieno kampo. Tokiu atveju galite atsiskaityti grynaisiais pinigais ir kortele.

Šias korteles galite papildyti bet kuriame Indonezijos mieste, ne tik Džakartoje.

TransJakarta autobusai

Pagrindine transporto priemone kol kas išlieka autobusai, kai kurie iš jų važinėja specialiais koridoriais, atskirtais nuo automobilių. Metro ir priemiestiniai traukiniai kol kas aptarnauja ne visas turistų lankomas vietas.

TransJakarta turi trijų tipų autobusų maršrutus.

Visų maršrutų (BRT, reguliariųjų autobusų ir mikroautobusų) bilietų kaina yra vienoda - 3 500 idr už vieną kelionę.

Jei persėdate tarp dviejų BRT linijų ir neišlipate iš stoties (t. y. nepereinate pro turniketą), 3 500 rupijų kainą mokate tik vieną kartą. Tačiau jei persėsite iš vienos stoties į kitą arba iš vieno autobuso tipo į kitą, visada turėsite mokėti dar kartą.

Daugumos linijų darbo laikas yra maždaug nuo 5:00 iki 22:00 val.

BRT

Greitasis autobusų tranzitas iš dalies padeda išvengti spūsčių, tačiau autobusai negali išvengti stovėjimo prie šviesoforų sankryžose.

BRT linijas aptarnauja dideli mėlynai balti autobusai, o į jų stoteles galima patekti tik perėjus turniketus. Įvažiuodami į stotį ir išvažiuodami iš jos prie turniketo prisegate elektroninę kortelę.

Turistams naudingiausi šie koridoriai:

  • 1 maršrutas - jungia Kota Tua senamiestį su Monas paminklu ir toliau į pietus link M bloko.
  • 2, 2A, 5C maršrutas - jungia Senen Sentral su Monas paminklu iki Gambir traukinių stoties.
  • 5, 5D maršrutas - iš rytinės centro dalies (Senen Sentral, Pasar Baru) į Ancol pramogų parką
  • 6A, 6B maršrutai - iki Ragunan zoologijos sodo

Autobusai pagrindiniais koridoriais važiuoja labai dažnai, vidutiniškai kas 5-10 minučių, tačiau, pavyzdžiui, 1 arba 6 maršrutas važiuoja maždaug kas 2 minutes.

Kai kurie autobusai būna perpildyti, bet paprastai galite tiesiog palaukti kito autobuso, kuris bus gerokai tuštesnis.

Kelionė BRT autobusais yra saugi, tačiau patartina kuprinę ar rankinę laikyti po ranka (ne ant nugaros), nes gali pasitaikyti kišenvagių.

Kai kuriuose autobusuose priekinė dalis skirta tik moterims!

BRT autobusai kartu su traukiniais ir metro pažymėti TransJakarta transporto žemėlapyje.

Įprasti autobusai

Oranžiniai ir balti autobusai, papildantys vietinį susisiekimą trumpesniais atstumais, važinėja įprastomis gatvėmis greta automobilių, o jų stotelės įrengtos gatvės pakraščiuose ant šaligatvio.

Tačiau šių autobusų maršrutų žemėlapio nėra, tačiau stotelės ir maršruto numeris rodomi, pavyzdžiui, "Google" žemėlapiuose.

Moovit programėlėje dažnai neteisingai rodomi šių linijų maršrutų žemėlapiai.

Įlipę pridėkite elektroninę kortelę prie skaitytuvo vairuotojo pusėje. Šiek tiek nelogiška, kad kortelę reikia pridėti ir išlipant iš autobuso (kaina 3 500 idr yra vienoda už 1 važiavimą, nepriklausomai nuo nuvažiuoto atstumo).

Kortelių skaitytuvas yra tik prie vairuotojo durų, o ne prie antrųjų, todėl išlipdami taip pat turite naudotis pirmosiomis durimis.

Mikroautobusai (angkot)

Maži mikroautobusai Indonezijoje, vadinami "angkot", anksčiau buvo itin populiari ir kartu labai paini transporto rūšis, ypač Džakartos pakraščiuose.

Tačiau jie buvo sujungti į "TransJakarta" sistemą ir dabar visi mikroautobusai turi linijos numerį (visada su raidėmis "JAK", pavyzdžiui, JAK89) ir fiksuotus maršrutus.

Šių maršrutų stoteles taip pat galima rasti "Google" žemėlapiuose.

Įlipant ir išlipant būtina prie skaitytuvo pridėti elektroninio bilieto kortelę.

Priemiestiniai traukiniai

Priemiestiniai traukiniai yra pagrindinis geležinkelių tinklas ir skirti keliauti po miestą. Traukiniai dirba maždaug nuo 5:00 iki 22:00, o kai kurie B ir C linijų reisai vyksta iki 23:00.

Kainos skaičiuojamos šiek tiek kitaip nei autobusų ir visada priklauso nuo nuvažiuoto atstumo. Tačiau bilietų kainos yra labai mažos.

  • 3 000 idr - Kaina bet kurioje Džakartos vietoje, pavyzdžiui, iš miesto centro į Kota Tua senamiestį
  • į 6 000 idr - Didžiausia kaina į tolimiausias vietas

Įlipdami į peroną ir išlipdami iš jo visada praeinate pro turniketą, prie kurio pritvirtinta elektroninė transporto kortelė.

Kortelę taip pat galite įsigyti visose traukinių stotyse.

Džakartoje galite naudotis šiomis traukinių linijomis.

  • A (Airport Rail Link) - Linija iš miesto centro į Džakartos CGKAirportą, kurioje galioja specialus 70 000 idr tarifas, už kurį negalima atsiskaityti elektroninėmis kortelėmis. Turite pirkti įprastą popierinį bilietą bilietų automate.
    • Dažnumas 30 minučių
  • B - dažna linija, jungianti Džakartos Kota stotį (senamiestis Kota Tua) su miesto centru (Juanda stotis - mečetė ir katedra) ir toliau į pietus iki Bogoro.
    • Dažnumas 8-15 minučių
  • C - dažna linija, jungianti Cikarangą ir Bekasį su miesto centru, kur traukinys važiuoja plačiu ratu aplink centrą
    • Dažnumas 8-15 minučių
  • TP - trumpoji linija, kursuojanti iš Džakartos Kota stoties (senamiestis Kota Tua) per Ancol pramogų parką į Tanjung Priok prieplauką
    • Dažnumas 30 minučių
  • T - važiuoja iš Duri stoties vakariniame miesto centro pakraštyje į Tangerangą ir yra mažai naudojama turistų
  • R - važiuoja iš Tanah Abang stoties į Rangkasbitung miestą, iš kurio LM priemiestinė linija jungiasi su Merak miestu (keltai į Sumatros salą)
    • R linijos dažnumas maždaug 15-30 minučių
    • LM linija važiuoja maždaug 6 kartus per dieną

Oficiali priemiestinio geležinkelio interneto svetainė: commuterline.id. Tačiau šioje svetainėje nėra kelių linijų tvarkaraščių, nors jos paprastai važiuoja.

Tačiau išvykimo laiką tiksliai rodo "Google Maps", kai spustelėjate konkrečios stoties piktogramą.

MRT metro + LRT antžeminis transportas

Įprastinis metro tinklas kol kas turi tik 3 linijas.

  • MRT - klasikinis metro kol kas turi tik raudonąją liniją, ji važiuoja iš dalies po žeme (centre), o už centro ribų - antžemine.
    • Dukuh Atas (persėdimas į BNI City / Sudirman stotį) - M blokas - Lebak Bulus
  • LRT - antžeminis metro, padalytas į dvi linijas
    • Žalioji linija "BK" - važiuoja nuo Dukuh Atas stoties per Cikoko, Cawang ir Halim stotis (persėdimas į greitojo geležinkelio stotį) iki Jati Mulya
    • Mėlynoji linija "CB" - važiuoja iš Dukuh Atas per Cikoko, Cawang ir TMII stotis (persėdimas į greitaeigį geležinkelį) iki Haryamukti

Visų linijų dažnis - maždaug 8 minutės, o darbo valandos - nuo 5:00 iki 22:30.

Palyginti su kitomis transporto rūšimis, bilietų kainos yra palyginti didelės ir apskaičiuojamos pagal nuvažiuotą atstumą.

MRT bilietų kainos svyruoja nuo 5 000 iki 13 000 idr.

LRT linijose už pirmuosius 23 km mokama 5 000 idr, o už kiekvieną papildomą 1 km - 700 idr.

Įmonių registracija: Grab / Gojek

Turistams taksi per mobiliąsias programėles "Grab" arba "Gojek" yra aiškiausia ir patogiausia transporto priemonė.

Visada verta palyginti kainas abiejose platformose, nes jos gali skirtis dešimtimis procentų.

Galite rinktis tarp automobilių ir gerokai pigesnių motociklų, tačiau saugumo, nekvėpuojančių dūmų ir bendro komforto požiūriu automobiliai, beveik visada aprūpinti oro kondicionieriais, yra geriausia transporto priemonė, nepaisant visur esančių spūsčių.

Įprastos kainos už važiavimą Džakartoje (pavyzdžiui, iš miesto centro į Kota Tua senamiestį) yra apie 30 000 idr.

Palyginti su įprastais taksi automobiliais, tai nemaža suma, be to, programėlėje galite sekti automobilio buvimo vietą tą pačią akimirką, kai jis atvažiuoja, ir paskambinti arba parašyti SMS žinutę, jei jis pasiklystų ir nuvažiuotų ne į tą pusę, o tai nutinka labai dažnai.

Kelių rinkliavos mokėjimas

Džakartos greitkelių tinklas suskirstytas į mokamus kelius ir nemokamas gatves.

Važiuojant toliau nuo centro, vairuotojas dažnai paklaus, ar norite važiuoti "mokamu keliu", ar ne. Visada rekomenduojame sutikti, nes galite sutaupyti iki 30 minučių važiavimo.

Rinkliava paprastai kainuoja 10 000 idr, o programėlė ją automatiškai įtrauks į galutinę kainą, nuskaičiuotą nuo jūsų kortelės. Vairuotojui nemokėkite jokių grynųjų pinigų.

Įprasti taksi automobiliai

Taksi paslaugas Džakartoje teikia kelios bendrovės, iš kurių didžiausia yra "Bluebird".

Jų šviesiai mėlynus arba pilkus taksi automobilius sutiksite ant kiekvieno kampo ir galėsite juos sustabdyti paprasčiausiu mostelėjimu ranka.

Taksi Džakartoje važiuoja pagal taksometrą. Bet kokie mokesčiai į taksometrą neįskaičiuoti ir mokami papildomai.

Taksi vairuotojai priima mokėjimus tik grynaisiais pinigais, o kainos paprastai 15-20 % didesnės nei naudojantis mobiliosiomis programėlėmis "Grab" / "Gojek".

Pėsčiomis

Džakarta yra vienas iš blogiausių pėsčiomis vaikščiojančių didmiesčių pasaulyje.

Nors miesto centre esančiose gatvėse yra šaligatviai, pėstieji neturi pirmumo teisės prieš automobilius pėsčiųjų perėjose, o šviesoforais reguliuojamose sankryžose gyvenimas nepatogus dėl labai ilgų intervalų.

Net ir prie šviesoforų reikia būti itin atsargiems, nes ypač motociklai nuolat važiuoja degant raudonam šviesoforo signalui.

Šiame straipsnyje gali būti partnerių nuorodų, iš kurių mūsų redakcinė komanda gali gauti komisinių, jei spustelėsite nuorodą. Žr. mūsų reklamos politikos puslapį.

Ar liko klausimų?

Jei turite klausimų ar komentarų apie straipsnį...

0 komentarai

Prisijunkite prie "Cestee

... pasaulinė kelionių bendruomenė

Tęsti su "Facebook

Dar neturite kelionių paskyros? Užsiregistruokite