Ką daryti, jei oro linijos keičia arba atšaukia jūsų skrydį

Išvykimo lenta

Nepaisant to, kad oro transporto bendrovės stengiasi kuo labiau laikytis skrydžių tvarkaraščių, skrydžių keitimas ar net atšaukimas yra gana dažna praktika.

Aviacija priklauso nuo daugelio veiksnių, pavyzdžiui, vėluojančių naujų orlaivių pristatymų iš gamintojų ar net tiesiog blogų oro sąlygų, per kurias neįmanoma skristi.

Daugybę pakeitimų ir atšaukimų patyrėme savo kailiu, todėl šiame straipsnyje pasidalysime savo patirtimi.

Kaip sužinoti apie skrydžio pakeitimą?

Aviakompanija visada privalo informuoti keleivius apie bet kokius pasikeitimus, kai tik apie juos sužino.

Paprastai informaciją gausite į el. paštą, kurį įvedėte pirkdami bilietą (reguliariai tikrinkite nepageidaujamų laiškų aplanką), kartais aviakompanija taip pat siunčia žinutę į jūsų telefono numerį.

Jei oro bendrovė turi mobiliąją programėlę, rekomenduojame ją atsisiųsti - kartais pranešimai apie skrydžio pasikeitimus siunčiami ir per programėlę.

Tačiau tikrai verta retkarčiais patikrinti savo užsakymą rankiniu būdu - oro linijų bendrovės interneto svetainėje arba pas mažmenininką, pas kurį užsisakėte skrydį.

Kaip tai padaryti? Kaip tai padaryti, aprašome straipsnyje Skrydžių užsakymų tikrinimas.

Pasikeitė skrydžio tvarkaraštis arba skrydis atšauktas?

Praktikoje susidursite su dviem situacijomis - skrydžio laiko keitimu arba visišku atšaukimu.

Kartais tai gali būti vos kelios minutės, o kartais skrydis gali būti net perkeltas į kitą datą.

Rečiau pasitaiko visiškas skrydžio atšaukimas. Tačiau šiuo atveju procedūra yra daugmaž tokia pati, kaip ir keičiant laiką.

Kai kuriais atvejais už skrydžio pakeitimą jums gali būti išmokėta iki 600 eurų kompensacija:

  • jei skrendate iš ES oro uosto bet kurios oro linijų bendrovės lėktuvu
  • jei skrendate bet kur su ES registruota oro transporto bendrove
  • jei oro transporto bendrovė informuoja jus apie skrydžio pakeitimą likus mažiau nei 14 dienų iki išvykimo ir jei į paskirties vietą atvykstate daugiau nei 3 valandomis vėliau
  • Išsamias instrukcijas rasite skyriuje Kaip gauti kompensaciją už atidėtą skrydį?

Keitimas likus daugiau nei vienai dienai iki išvykimo

Dažniausiai skrydžių tvarkaraščiai ir laikas keičiami likus 1-3 mėnesiams iki išvykimo.

Tokiu atveju turite tris pasirinkimo galimybes:

  • Nieko nedaryti. Jei laiko pakeitimas yra tik kosmetinis (dažnai +- 10 minučių) arba jums patogesnis naujasis laikas nei senasis, nieko nedarykite. Aviakompanija vis tiek automatiškai perkels jus į naująjį skrydį. Kai kurios oro linijų bendrovės reikalauja patvirtinti šį pakeitimą nuoroda, kurią paprastai atsiunčia el. paštu.
  • Raskite kitą maršrutą. Jei naujasis laikas jums netinka, bet jums taip pat reikia skristi, oro linijų bendrovė turi pasiūlyti pakeisti skrydį kitu maršrutu, kartais net į kitą oro linijų bendrovę.
  • Susigrąžinkite pinigus. Jei naujas laikas jums netinka, o skristi nereikia, galite prašyti atšaukti visą skrydį ir grąžinti pinigus.

Kito maršruto paieška

Kai kurios didžiosios oro linijų bendrovės leidžia keleiviams mobiliojoje programėlėje arba internete (per nuorodą, atsiųstą skrydžio pakeitimo el. laiške) susirasti alternatyvų skrydį arba automatiškai perregistruoti juos į kitą skrydį.

Jei jūsų netenkina automatinis skrydžio perregistravimas, turite susisiekti su oro transporto bendrove ir paprašyti pakeisti skrydį.

Su "Lufthansa" ( ir kitomis "LH Group" bendrovėmis, tokiomis kaip "Austrian" ir " Swiss") turiu puikios asmeninės patirties, kaip oro linijų bendrovės elgiasi su skrydžio pakeitimu. Visada sugebėdavau pats susirasti pakaitinį skrydį programėlėje.

Keitimo į kitą skrydį taisyklės nėra universalios ir kiekviena oro bendrovė turi savo. Tačiau praktiškai jos taikomos:

  • Oro bendrovė turi kuo greičiau jus nugabenti į paskirties vietą.
  • pasiūlyti nemokamą alternatyvų skrydį
  • patiems atlikti perregistravimą į kitą oro linijų bendrovę partnerę
  • grąžindama pinigus, ji visada turi pasiūlyti realius pinigus, o ne tik kreditus būsimiems bilietams įsigyti

Priešingai, oro transporto bendrovė gali nesilaikyti šių reikalavimų:

  • nukelti skrydžio laiką atgal, kad paskirties vietoje praleistumėte iš pradžių planuotą laiką
  • perregistruoti skrydį į visai kitą miestą (kai kurios oro linijų bendrovės tai leidžia, pavyzdžiui, "Wizz Air")

Ypač didžiosios oro linijų bendrovės yra daug lankstesnės - jos turi daugiau skrydžių ir daugiau oro linijų partnerių, į kurias taip pat gali jus perregistruoti.

Pigių skrydžių bendrovės arba labai mažos oro linijų bendrovės paprastai turi mažiau galimybių keisti skrydžius.

Keisti tvarkaraštį oro uoste

Aviakompanijos gali atšaukti arba atidėti skrydį likus kelioms minutėms iki planuoto išvykimo.

Dažniausia priežastis - blogos oro sąlygos arba techninis lėktuvo gedimas.

Tokiu atveju pakeisti skrydžio bilietą nesudėtinga - su oro linijų darbuotojais visada susitarsite tiesiogiai vietoje.

Aviakompanija turi pasirūpinti alternatyviu skrydžiu į galutinę paskirties vietą - kitu maršrutu su kitomis bendrovėmis arba galbūt diena vėliau. Šiuo atveju oro linijų bendrovė taip pat privalo pasirūpinti maitinimu ir viešbučiu.

Kaip susisiekti su oro transporto bendrove?

Tai yra dažniausiai pasitaikantys būdai susisiekti su oro transporto bendrove:

  • telefonu
    • daugeliu atvejų greičiausias sprendimas
    • dažnai vienintelis įmanomas sprendimas, daugelis oro linijų neleidžia susisiekti jokiais kitais būdais
    • kai kurios oro linijų bendrovės (pavyzdžiui, turėjau blogos patirties su "Air Mauritius" ) neturi nemokamos telefono linijos, todėl jums nelieka nieko kito, kaip skambinti į užsienį už didelius mokesčius
  • per žiniatinklį / mobiliąją programėlę
    • ypač didžiosios oro linijų bendrovės dažnai leidžia keisti per "Manage Booking" ir t. t., kur skrydį galite pasirinkti patys
    • mažesnėse oro linijose tokia galimybė paprastai nėra numatyta
  • per socialinius tinklus
    • jei nesinori skambinti, galite pabandyti susisiekti su oficialiais oro linijų profiliais "Facebook" / "Messenger" / "Instagram
    • kartais oro linijų agentai reaguoja greitai ir gali išspręsti problemą (turiu geros patirties su TAP)
    • tačiau ši galimybė ne visada prieinama ir ne visada veikia patikimai
  • el. paštas
    • ši galimybė rekomenduojama tik tuo atveju, jei iki išvykimo liko daug laiko
    • oro linijų bendrovės dažnai į el. laiškus atsako po kelių savaičių arba visai neatsako

Ką daryti oro linijų bankroto atveju

Tai situacija, kai keleivis paprastai neturi beveik jokių įgyvendinamų teisių.

  • Turite savo lėšomis pasirūpinti pakaitiniu skrydžiu.
  • bankrutavusi oro transporto bendrovė jums negrąžins pinigų.
  • Vienintelė galimybė - kreiptis į banką ar kortelės išdavėją dėl "chargeback" arba apsidrausti nuo bendrovės bankroto.

Dažniausiai užduodami klausimai

Ką daryti, jei pokytis turi įtakos tik vienam segmentui?

Galite prašyti pakeisti visą užsakymą, o ne tik vieną konkretų skrydį.

Ar oro transporto bendrovė gali pakeisti mano skrydžio rezervaciją į blogesnį skrydį?

Taip, jums gali būti pasiūlyta alternatyva su prastesne oro linijų bendrove (pavyzdžiui, su prastesniu atstumu tarp sėdynių). Jei pakeitimas jums netinka, galite paprašyti oro linijų bendrovės ir kitos alternatyvos, jei tokia yra.

Ar galiu atsisakyti siūlomų pakeitimų?

Taip, jei jums netinka jokia alternatyva, galite visko atsisakyti ir prašyti grąžinti visus pinigus.

Ar liko klausimų?

Jei turite klausimų ar komentarų apie straipsnį...

0 komentarai

Prisijunkite prie "Cestee

... pasaulinė kelionių bendruomenė

Tęsti su "Facebook

Dar neturite kelionių paskyros? Užsiregistruokite